Η φετινή εορταστική περίοδος στην Κίνα, που συνδυάζει την Εθνική Ημέρα και το Φεστιβάλ του Φθινοπώρου, εξελίσσεται σε μια εντυπωσιακή επίδειξη εθνικής υπερηφάνειας και οικονομικής ανθεκτικότητας. Από τις λαμπρές τελετές στην Πλατεία Τιενανμέν μέχρι τα τεχνολογικά θεάματα με drones και τη φρενήρη κίνηση στα μέσα μεταφοράς, η χώρα των 1,4 δισεκατομμυρίων κατοίκων ζει έναν πρωτοφανή συνδυασμό πατριωτισμού, πολιτισμού και κατανάλωσης.
Η οκταήμερη περίοδος διακοπών, που ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου, σηματοδότησε τη μεγαλύτερη κινητοποίηση πληθυσμού των τελευταίων ετών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της China State Railway Group Co., μόνο την πρώτη ημέρα καταγράφηκαν 23,13 εκατομμύρια επιβατικά ταξίδια, αριθμός-ρεκόρ για τα σιδηροδρομικά δίκτυα της χώρας. Την επόμενη ημέρα, εκτιμάται ότι πραγματοποιήθηκαν ακόμη 19,3 εκατομμύρια μετακινήσεις, με την εταιρεία να προσθέτει 1.409 επιπλέον αμαξοστοιχίες για να καλύψει τη ζήτηση.
Στην Πλατεία Τιενανμέν του Πεκίνου, από τα ξημερώματα της Εθνικής Ημέρας, δεκάδες χιλιάδες πολίτες συγκεντρώθηκαν για να παρακολουθήσουν την επίσημη τελετή έπαρσης της σημαίας. Περισσότεροι από 120.000 άνθρωποι βρέθηκαν εκεί στις 4 το πρωί, περιμένοντας υπομονετικά την ανατολή του ηλίου και την έναρξη της τελετής – μια εικόνα που συμβολίζει τη βαθιά συναισθηματική σύνδεση των Κινέζων με τη σύγχρονη ιστορία και τα εθνικά τους σύμβολα.
Την ίδια ώρα, σε ολόκληρη τη χώρα, παραδοσιακοί εορτασμοί, πολιτιστικά φεστιβάλ και τεχνολογικές επιδείξεις δημιουργούν μια ατμόσφαιρα εορτασμού, ενότητας και αισιοδοξίας. Από τις επιδείξεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη στο όρος Εμέι έως τα υπαίθρια φεστιβάλ μουσικής, η Κίνα συνδυάζει με εντυπωσιακό τρόπο το παλιό με το νέο – την παράδοση με την τεχνολογική πρωτοπορία.
Η χρονική σύμπτωση της Εθνικής Ημέρας με το Φεστιβάλ του Φθινοπώρου (Mid-Autumn Festival) – μια γιορτή αφιερωμένη στη συγκομιδή, το φεγγάρι και την οικογενειακή επανένωση – προσέδωσε φέτος ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στους εορτασμούς. Οι πολίτες εκμεταλλεύονται τις διακοπές για να ταξιδέψουν, να επισκεφθούν συγγενείς και να ενισχύσουν την εσωτερική κατανάλωση, δίνοντας σημαντική ώθηση στον τουριστικό και εμπορικό τομέα.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από το κινεζικό Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, οι κρατήσεις εσωτερικού τουρισμού έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 70% σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά αξιοθέατα καταγράφουν πληρότητα άνω του 90%. Παράλληλα, η κατανάλωση στα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο, με προϊόντα παραδοσιακής ζαχαροπλαστικής, ηλεκτρονικά είδη και ταξιδιωτικές υπηρεσίες να πρωταγωνιστούν.
Η κυβέρνηση του Πεκίνου βλέπει τις φετινές εορτές ως σύμβολο σταθερότητας και αναγέννησης της κινεζικής οικονομίας, σε μια περίοδο που οι διεθνείς αγορές παρακολουθούν με προσοχή την προσπάθεια ανάκαμψης μετά την πανδημία και την επιβράδυνση στην αγορά ακινήτων. Οι εικόνες εκατομμυρίων πολιτών που ταξιδεύουν, ψωνίζουν και γιορτάζουν δείχνουν, όπως σημειώνουν Κινέζοι αναλυτές, «την ανθεκτικότητα μιας οικονομίας που βασίζεται πλέον περισσότερο στην εσωτερική κατανάλωση και λιγότερο στις εξαγωγές».
Η οκταήμερη περίοδος διακοπών αναμένεται να ολοκληρωθεί με ιστορικό ρεκόρ τουριστικής και καταναλωτικής κίνησης, επιβεβαιώνοντας τη νέα στρατηγική του Πεκίνου: να επενδύσει στη χαρά, την ενότητα και τη δυναμική του ίδιου του λαού του ως κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης.
- Το όριο της δημοσιότητας: Η οργισμένη έκκληση του Γιάννη Αντετοκούνμπο για τα παιδιά του
- Η πείνα επιστρέφει: Ένα στα 15 νοικοκυριά στην Ελλάδα δηλώνει έλλειψη τροφής
- Ένταση στην Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ – Ο Γρηγόρης Βάρρας αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις βουλευτών
- Διακοπή ρεύματος «παραλύει» τη Γραμμή 3 του Μετρό – Εκκενώθηκαν σταθμοί στο κέντρο της Αθήνας
- Το νέο κεφάλαιο του Αλέξη Τσίπρα: Πως το “διαβάζουν” Μαξίμου, Χαριλάου Τρικούπη και Κουμουνδούρου