Πριν από αρκετά χρόνια, συγκεκριμένα το 2012, ο τότε υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, Aμπντουραχμάν Αριτσί, δήλωνε πως «με τις τουρκικές σειρές μπορούμε να μπούμε σε κάθε σπίτι και να διαδώσουμε την τουρκική κουλτούρα». Οι Τούρκοι παραγωγοί, σε συνεργασία με την ηγεσία, είχαν βρει και τους τρόπους διάδοσης: χαμηλή τιμή πώλησης και όρος απαγόρευσης μεταγλώττισης καθώς η γλώσσα έπρεπε να ακούγεται.
Η τουρκική βιομηχανία παραγωγής σειρών γιγαντώθηκε και οι σειρές της γειτονικής χώρας πωλούνταν σε δεκάδες χώρες. Τα πρώτα χρόνια παραγωγής σειρών και πώλησης σε χώρες του εξωτερικού οι τουρίστες στην Τουρκία, εκτός από τα αξιοθέατα, ζητούσαν να επισκεφτούν και τα σημεία των γυρισμάτων όπου βρίσκονται οι πρωταγωνιστές των σειρών που παρακολουθούν φανατικά. Σε δημοσίευμά της μάλιστα η hurriyetdailynews.com ανέφερε τότε πως «παρά την αρνητική κριτική που δέχονται τα σίριαλ, αυξάνουν το ενδιαφέρον των λαών για την τουρκική γλώσσα και τον τουρκικό πολιτισμό».
Η τουρκική σειρά “Elif” εξακολουθεί να προβάλλεται στην ελληνική τηλεόραση (Star), ακόμα και τώρα που η Τουρκία κλιμακώνει την επιθετικότητά της και απαιτεί την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Αιγαίου αμφισβητώντας ευθέως την ελληνική κυριαρχία.
Όμως, άλλο η κάθε “Elif” και τα reality του στενού φίλου του Ερντογάν, Ατζούν, που προβάλλονται από τον Σκάϊ, κι άλλο η Λίμνη των Κύκνων, ή ο…Ντοστογιέφσκι.
Σύμφωνα με τον βουλευτή της Ν.Δ Μπάμπη Παπαδημητρίου, οι…Κύκνοι αποτελούν προπαγάνδα του Ρωσικού κράτους, ενώ, προφανώς, τα τουρκικά σήριαλ που παρακολουθούσαν και παρακολουθούν καθημερινά πάνω από 1 εκατ. Έλληνες δεν προάγουν την τουρκική κουλτούρα, ούτε αποενοχοποιούν έμμεσα τις τουρκικές προκλήσεις…
Σε μία ενδιαφέρουσα καταγραφή από το protothema.gr (2020), ακτινογραφήθηκε η προβολή τουρκικών σήρια στα ελληνικά κανάλια: Όταν, για παράδειγμα, το 2005 το MEGA έκανε την κίνηση να εντάξει στο πρόγραμμά του τη σειρά «Τα σύνορα της αγάπης», οι πρώτες αντιδράσεις ήταν χλευασμός και υποτίμηση. Αδιανόητη για την ελληνική αγορά η στροφή στην τουρκική βιομηχανία παραγωγής θεάματος, η οποία μέχρι τότε ήταν ταυτισμένη με λαϊκά δράματα τα οποία προκαλούσαν απέχθεια στο τηλεοπτικό κοινό. Μόλις όμως άρχισαν να προβάλλονται τα πρώτα επεισόδια της ιστορίας του περιπετειώδους έρωτα και εν συνεχεία γάμου του γιου ενός πανίσχυρου Ελληνα επιχειρηματία με την κόρη ενός Τούρκου μπακλαβατζή, του Νίκου με τη Ναζλί, το ελληνικό κοινό ενθουσιάστηκε. Η σειρά ξεκίνησε να προβάλλεται στην Ελλάδα στις 11 Ιουλίου 2005, σημειώνοντας ποσοστό τηλεθέασης 31,7%. To τελευταίο επεισόδιο προβλήθηκε στις 5 Ιουλίου 2008, σημειώνοντας ποσοστό τηλεθέασης 31,8%. Το μεγαλύτερο μερίδιο τηλεθέασης ήταν 58,4% και καταγράφηκε στις 25 Αυγούστου 2005. Στον χορό θα μπουν σιγά-σιγά όλα σχεδόν τα ιδιωτικά κανάλια, τα οποία αναζητούν την κότα με τα χρυσά αυγά στην Τουρκία. Οι πωλήσεις της τουρκικής παραγωγής εκτοξεύονται παγκοσμίως και κατακτούν ακόμη και τη δύσκολη αγορά των ΗΠΑ. Η Ελλάδα είναι σίγουρα μία από τις χώρες που αγοράζουν με τη σέσουλα σειρές, ενώ στον χορό θα μπουν και τα τηλεπεριοδικά τα οποία αρχίζουν να προσφέρουν DVD με σειρές που ούτε καν προβάλλονται από την τηλεόραση. Η εικόνα των ελληνικών περιπτέρων για χρόνια θυμίζει σημείο προβολής της τουρκικής τηλεοπτικής κουλτούρας.
Η επόμενη μεγάλη επιτυχία στα χρόνια που ακολουθούν είναι η σειρά που θα εξασφαλίσει ο ΑΝΤ1 με τίτλο «Χίλιες και μία νύχτες». Η συγκεκριμένη σειρά πουλήθηκε σε 80 χώρες και όπου κι αν προβλήθηκε έσπασε όλα τα κοντέρ. Εκτός από την πλοκή, σημαντικό ρόλο στην επιτυχία έπαιξε το πρωταγωνιστικό δίδυμο με την καλλονή Μπεργκιουζάρ Κορέλ και τον γαλανομάτη ζεν πρεμιέ και σύζυγό της Χαλίτ Εργκέντς. Η σειρά στην Τουρκία σημειώνει τηλεθέαση 70%, ενώ στη χώρα μας ξεκίνησε να προβάλλεται στις 7 Ιουνίου 2010 από τον ΑΝΤ1, σημειώνοντας ποσοστό τηλεθέασης 18,7%. To τελευταίο επεισόδιο προβλήθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2011, σημειώνοντας ποσοστό τηλεθέασης 24,3%, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν το 43,8% στις 6 Αυγούστου 2010. Οι πρωταγωνιστές επισκέφτηκαν μάλιστα τη χώρα μας καλεσμένοι της τουρκικής πρεσβείας και του ΑΝΤ1. Στη σύντομη επίσκεψή τους παραβρέθηκαν στο γκαλά για την 87η επέτειο της Τουρκικής Δημοκρατίας, επισκέφθηκαν το Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ φιλοξενήθηκαν και στην εκπομπή του Θέμου Αναστασιάδη «Ολα 11». Μιλούν στους δημοσιογράφους και εκφράζουν την αγάπη τους για την Ελλάδα, αγοράζουν γη και πριν από μερικά χρόνια μέσω μεγάλου μεσιτικού γραφείου αναζητούν στη Χίο την έκταση που θα στεγάσει το εξοχικό των ονείρων τους.
Επόμενος θρίαμβος επί ελληνικού τηλεοπτικού εδάφους θα είναι ο «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής» με πρωταγωνιστή και πάλι τον Χαλίτ Εργκέντς, με τη Μεριέμ Ουζερλί στο πλευρό του στον ρόλο της σκλάβας Χιουρέμ, που τον κατέκτησε και έγινε σουλτάνα. Η σειρά κατακτά τα τηλεοπτικά πλήθη σε όλο τον κόσμο, με τον ξένο Τύπο να παραληρεί και το 1/3 του τουρκικού τηλεοπτικού κοινού να το παρακολουθεί με μανία. Στην Ελλάδα κατά μέσο όρο 1,5 εκατομμύριο τηλεθεατές, κυρίως γυναίκες, παρακολουθούν τη σειρά στον ΑΝΤ1 κάθε βράδυ. Η Ελληνική Ιστορία περνά μια μεγάλη τηλεοπτική δοκιμασία, με τα γεγονότα να διαστρεβλώνονται πλήρως και τον Σουλεϊμάν να εμφανίζεται όχι μόνο ως εθνοσωτήρας των Τούρκων αλλά και των Ελλήνων. Παρακάμπτονται προθέσεις και γεγονότα, αλλοιώνονται σημαντικές ενέργειες και όλα θυμίζουν κατευθυνόμενο μάθημα τούρκικης πατριδογνωσίας με την υπογραφή του τουρκικού κράτους.