Μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τα αυτοκίνητα λαμβάνονται από την Ευρώπη έως την… Κίνα.
Στη Γερμανία οι αρχές της Στουτγάρδης ανακοίνωσαν την απαγόρευση κυκλοφορίας μέσα στην πόλη των παλαιότερων αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ από το επόμενο έτος. Ενώ στο Πεκίνο προωθούν σχέδιο αντικατάστασης των βενζινοκίνητων ταξί με ηλεκτροκίνητα.
Στουτγάρδη: Χειρόφρενο στα παλιά ντιζελοκίνητα
Το μέτρο στην Στουτγάρδη ψηφίστηκε από την πολιτειακή κυβέρνηση του κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης, που αποτελείται από ένα συνασπισμό του Κόμματος των Πρασίνων και των χριστιανοδημοκρατών της καγκελαρίου Μέρκελ.
Σύμφωνα με το νέο μέτρο, από το 2018 μόνο αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ που πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων της κατηγορίας Euro 6, όπως αυτή έχει οριστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα, θα μπορούν να κυκλοφορούν στην πόλη.
Εξάλλου, πρόσφατα ο δήμαρχος του Λονδίνου ανακοίνωσε φόρο 10 λιρών για τα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων κατηγορίας Euro 4, που περιλαμβάνει ουσιαστικά τα περισσότερα οχήματα που κατασκευάστηκαν πριν από το 2006.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Στουτγάρδη έχουν την έδρα τους οι γνωστές γερμανικές κατασκευάστριες αυτοκινήτων, Mercedes-Benz και Porsche.
Το μέτρο έχει ως στόχο να μειώσει τα επίπεδα των μικροσκοπικών σωματιδίων που βρίσκονται στα καυσαέρια που εκπέμπονται από τους κινητήρες ντίζελ και είναι ιδιαίτερα επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία, κυρίως χάρις στην υψηλή διεισδυτικότητα στους ανθρώπινους πνεύμονες που τους επιτρέπει το μικρό μέγεθός τους.
Η Στουτγάρδη, η πρωτεύουσα του ομοσπονδιακού κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης, σημειώνει τακτικά επίπεδα επιβλαβών σωματιδίων πολύ πάνω από τα επιτρεπτά επίπεδα. Η γεωγραφική τοποθεσία της εντός μίας κοιλάδας κάνει την πόλη με πληθυσμό σχεδόν 600.000 κατοίκων ιδιαίτερα επιρρεπή στην επίμονη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Πεκίνο: Τέλος στα βενζινοκίνητα ταξί
Στο Πεκίνο σε μια προσπάθεια να καθαρίσει η διαβόητη αιθαλομίχλη οι αρχές ανακοίνωσαν πρόσφατα ένα σχέδιο για την αντικατάσταση 67.000 βενζινοκίνητων ταξί της πόλης με ηλεκτρικά οχήματα. Το νέο μέτρο απαιτεί επίσης όλα τα νέα ταξί να είναι ηλεκτρικά από εδώ και πέρα.
Ενώ η Κίνα βελτίωσε την ποιότητα του αέρα το 2014 με μία εκστρατεία κατά της ρύπανσης, το νέφος βρίσκεται και πάλι σε άνοδο λόγω της αύξησης παραγωγής χάλυβα στην ενδοχώρα νότια του Πεκίνου, σύμφωνα με την Greenpeace. Οι άνεμοι ωθούν τη ρύπανση βόρεια, στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.
Η ρύπανση του αέρα του Πεκίνου ήταν τόσο υψηλή τον περασμένο Δεκέμβριο που οδήγησε στην ακύρωση εκατοντάδων πτήσεων λόγω κακής ορατότητας, καθώς και στο κλείσιμο των σχολείων και αρκετών εργοστασίων και η κυβέρνηση βρίσκεται υπό πίεση να βελτιώσει άμεσα την κατάσταση
Το σχέδιο της αντικατάστασης των ταξί αναμένεται να κοστίσει 1,24 δισεκατομμύρια ευρώ (9 δισεκατομμύρια γιουάν).
Ένα ηλεκτρικό όχημα στην Κίνα κοστίζει σήμερα περίπου 20.000 δολάρια, σχεδόν διπλάσια τιμή από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Εκτός από την υψηλή τιμή, μια άλλη πρόκληση για τις εταιρείες ταξί που θα κληθούν να κάνουν τους στόλους τους ηλεκτρικούς, είναι η έλλειψη σταθμών φόρτισης στο Πεκίνο. Όταν η πόλη πρόσθεσε 200 ηλεκτρικά ταξί στο στόλο της το 2014, οι οδηγοί σε πρώτη φάση περίμεναν στην ουρά στους σταθμούς φόρτισης έως και για έξι ώρες.