Φιάσκο τηλεκπαίδευσης με μαθήματα σε καφενεία και κρεοπωλεία

Με μία ανακοίνωση σε πανηγυρικούς τόπους τοποθετείται το υπουργείο Παιδείας για την τηλεκπαίδευση και για το γεγονός ότι σήμερα τα μαθήματα έγιναν με σχετικά λίγα προβλήματα.

Μάλιστα το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για «ψηφιακό άλμα», αρνούμενο να δει τη σκληρή πραγματικότητα, καθώς χιλιάδες οικογένειες δεν έχουν τη δυνατότητα για να σε τηλεκπαίδευση των παιδιών τους.

Τα περιστατικά διαδέχονται το ένα μετά το άλλο. Από την Πάτρα και τον Πύργο, στα Άνω Λιόσια, δεκάδες μαθητές κάνουν τηλε-μαθήματα υπό άθλιες συνθήκες.

Την Τετάρτη δημοσιεύτηκε η ιστορία του 9χρονου Βασίλη από την Πάτρα, ο οποίος καθώς δεν έχει λάπτοπ και σύνδεση στο ίντερνετ, αναγκάζεται και πηγαίνει στο κρεοπωλείο της γιαγιάς και του παππού του προκειμένου να συμμετάσχει στην τηλεκπαίδευση.

Την Πέμπτη έγιναν γνωστές οι εικόνες ντροπής σε χωριό του Πύργου όπου πέντε μαθητές κάνουν τηλεμάθημα σε καφενείο μέσα στο κρύο. Εν έτει 2020, μαθητές μέσα στο κρύο, φορώντας τα μπουφάν τους να προσπαθούν να κάνουν τηλεμάθημα στην αυλή ενός καφενείου αφού μόνο εκεί υπάρχει ίντερνετ.

Την ίδια στιγμή στο 2ο δημοτικό σχολείο στα Άνω Λιόσια, ένα σχολείο που στην πλειονότητά του έχει μαθητές ρομά και προσπαθεί να φέρει εις πέρας χωρίς την παραμικρή βοήθεια από το κράτος την τηλεκπαίδευση και την ίδια στιγμή να κρατήσει τα παιδιά στο σχολείο, αναλογούν δύο λάπτοπ για 200 μαθητές και 25 εκπαιδευτικούς.

Για αυτές τις περιπτώσεις και για εκατοντάδες άλλες αφανείς, το υπουργείο Παιδείας επιλέγει να κλείνει τα μάτια και να επιτίθεται στον ΣΥΡΙΖΑ. «Η κατάντια αυτή είναι κατάντια του κ. Μητσοτάκη και της κας Κεραμέως. Είναι όμως, δυστυχώς, ταυτόχρονα και κατάντια της χώρας» είχε δηλώσει νωρίτερα ο Αλέξης Τσίπρας.

Υπενθυμίζεται ότι ο Αλέξης Τσίπρας την Τετάρτη από τη Λάρισα είχε τονίσει πως «είναι αδιανόητο αυτή την στιγμή να υπάρχει τέτοιο θέμα, αφού η πρόσβαση στην μάθηση είναι πρωταρχικό δικαίωμα και πρέπει να το διασφαλίσουμε για όλους».

Η ανακοίνωση από το υπουργείο Παιδείας:

Σήμερα πραγματοποίησε τηλεκπαίδευση, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας, το σύνολο της σχολικής κοινότητας που αγγίζει τα 1,6 εκατομμύρια μέλη. Πάνω από 39.800 παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων και πάνω από 55.000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα (αριθμός που υπερβαίνει τα σχολικά τμήματα της χώρας και περιλαμβάνει και τη διενέργεια δοκιμαστικών συνεδριών και τηλεδιασκέψεων διδασκόντων).

Μετά τη λειτουργία των ψηφιακών τμημάτων όλων των Γυμνασίων και Λυκείων ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, χθες ήταν η πρώτη μέρα εισόδου των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων της χώρας, με τη λειτουργία πάνω από 47.000 τμημάτων. Κατά τη διάρκεια του απογευματινού ωραρίου, παρουσιάστηκαν τεχνικά ζητήματα που εν συνεχεία διορθώθηκαν, με αποτέλεσμα σήμερα το απόγευμα η τηλεκπαίδευση να κυλήσει ομαλά σε όλες τις περιοχές της χώρας για όλα τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία (όπως συνέβη και το πρωί για όλα τα τμήματα Γυμνασίου και Λυκείου).

Το καθολικό και πανελλαδικό αυτό εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στα στελέχη εκπαίδευσης, στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους, που στηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις αυτήν την τιτάνια προσπάθεια. Το εγχείρημα είναι πράγματι πρωτόγνωρο για τη χώρα μας. Προκλήσεις και αρρυθμίες πάντοτε θα υπάρχουν, αλλά το ζητούμενο είναι αυτές να επιλύονται άμεσα και να βελτιώνεται διαρκώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσο χρόνο τα σχολεία μας τελούν σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας. Παρά τη συστηματική καπηλεία της υγειονομικής κρίσης από ορισμένους, τίποτα δεν μπορεί να ακυρώσει το ψηφιακό άλμα και τη μετάβαση που έχει συντελεστεί από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Σε απάντηση του Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και της ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, που ανερυθρίαστα αναφέρθηκαν σε «κατάντια», «φιάσκο» και «εμπαιγμό», σε μία απόπειρα ακύρωσης της μεγαλειώδους προσπάθειας ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, εν μέσω πανδημίας, αντιπαραβάλλουμε όσα έχουν επιτευχθεί στον τομέα της τηλεκπαίδευσης από την αρχή της επιδημιολογικής κρίσης, μέσα σε λίγους μόλις μήνες, και μάλιστα από τη μηδενική αφετηρία που μας άφησε η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ:

– Αναβάθμιση δημοσίων δικτύων και πλατφορμών ΠΣΔ, e-class, e-me σύγχρονης και νέων, ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας – δομές που είχαν αφεθεί στην τύχη τους επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

– Εξασφάλιση πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης δωρεάν για όλα τα σχολεία της χώρας μας.

– Μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.

– Μηδενική χρέωση και για πρόσβαση στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω σταθερού ή κινητού τηλεφώνου.

– Ενίσχυση του εξοπλισμού σχολείων με σχεδόν 90.000 φορητές συσκευές (65.000 από ΕΣΠΑ και 25.000+ από δωρεές), από 4.500 περίπου που παραλάβαμε τον Ιούλιο 2019 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

– Δημιουργία εκ του μηδενός άνω των 220 μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης για μαθητές Δημοτικού που προβάλλονται καθημερινά από την ΕΡΤ2.

– Επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

– Οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.

Σημειώνεται ότι ένας από τους λόγους που προκρίθηκε το διαφορετικό ωράριο Γυμνασίων/Λυκείων, αφενός, και Νηπιαγωγείων/Δημοτικών αφετέρου, ήταν η διευκόλυνση των οικογενειών που τηλεργάζονται, έχουν ένα ή περισσότερα παιδιά και η εξορθολογισμένη χρήση συσκευών.

Πρόκειται για μία συλλογική, εθνική προσπάθεια, ώστε να διατηρηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή και να επιτραπεί στα παιδιά μας να συνεχίσουν όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται τη μαθησιακή διαδικασία. Η απόπειρα για αντιπολιτευτική μικροκομματική εκμετάλλευση της δυσκολίας του εγχειρήματος στρέφεται ευθέως κατά της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει καθημερινά ότι αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και επενδύει στην καταστροφολογία εκ του ασφαλούς, προσποιούμενη ότι ξεχνά την εγκαταλελειμμένη κατάσταση στην οποία παρέδωσε κάθε ψηφιακή εκπαιδευτική υποδομή της χώρας. Εάν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ, τα σχολεία απλώς δεν θα άνοιγαν, ενώ το σύστημα τηλεκπαίδευσης απλώς δεν θα είχε ποτέ δημιουργηθεί. Γι’ αυτό άλλωστε και το πολέμησαν λυσσαλέα εξ αρχής.

Παρά τις δυσκολίες, θα τα καταφέρουμε όλοι μαζί. Και μαζί θα βγούμε από αυτή την κρίση, πιο δυνατοί.

About Author