Εντείνονται οι αντιδράσεις για τις μάσκες και τον αριθμό των μαθητών στα σχολεία

Αντιδράσεις έχουν προκαλέσει τα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την επαναλειτουργία των σχολείων. Γονείς και εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν πως δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, θέτοντας ως βασικότερο ζήτημα τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη.

Από τη Δευτέρα, οι εκπαιδευτικοί έχουν ξεκινήσει κινητοποιήσεις με βασικό αίτημα τη συγκρότηση μικρότερων τάξεων, με τη συμμετοχή έως 15 μαθητών.

Μιλώντας το πρωί στο Mega, η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής Στέλλα Βαλαβάνη και ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος Θανάσης Κίκινης, κατήγγειλαν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την άρνηση συνάντησης μαζί τους.

Όπως τόνισε η κυρία Βαλαβάνη, οι γονείς θεωρούν πως η χρήση μάσκας είναι ημίμετρο και τονίζουν πως από πλευράς του υπουργείου Παιδείας δεν πάρθηκαν τα απαραίτητα μέτρα για την αποσυμφόρηση των τμημάτων. «Η πραγματικότητα στα σχολεία είναι τάξεις με 25 ή 27 παιδιά μέσα σε 15 – 20 τετραγωνικά μέτρα», υπογράμμισε η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, συμπληρώνοντας πως την ευθύνη για τη λειτουργία των σχολείων την έχουν οι δήμοι, κάτι που καθιστά μη εφικτή την ενιαία επιτήρηση των κανόνων ασφαλείας.

Παράλληλα, η Στέλλα Βαλαβάνη συμπλήρωσε πως από πλευράς Ομοσπονδίας ζητούν τα ανοίξουν τα σχολεία με τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας, υπογραμμίζοντας πως τα βασικότερα είναι: ο αριθμός των μαθητών, η εξασφάλιση περισσότερων αιθουσών, η καθαριότητα και η αναπλήρωση των κενών σε εκπαιδευτικούς.

Από την πλευρά του ο Θ. Κίκινης υπογράμμισε πως για τους εκπαιδευτικούς το βασικότερο πρόβλημα είναι ο αριθμός των μαθητών, σημειώνοντας πως τον Μάιο είχε τεθεί ως όριο ο αριθμός των 15 μαθητών. «Ο εκπαιδευτικός δεν κάνει μάθημα στο μέσο όρο μαθητών, αλλά σε όλους τους μαθητές που έχει μπροστά του», συμπλήρωσε προσθέτοντας ότι ο αριθμός στα μεγάλα αστικά κέντρα φτάνει και τους 25 μαθητές.

Στο ερώτημα αν πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, ο πρόεδρος της ΔΟΕ σημείωσε πως οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν πως τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά. «Όλα τα ζητήματα που θέτουμε είναι για τη βελτίωση των συνθηκών», πρόσθεσε.

Για το θέμα των εκπαιδευτικών και των προσλήψεων που ανακοίνωσε το υπουργείο, ο κ. Κίκινης υπογράμμισε πως πέρυσι εργάστηκαν 30.000 αναπληρωτές. «Είναι μεγάλος ο αριθμός, αλλά το ζήτημα είναι αν καλύπτονται οι ανάγκες γενικότερα», υπογράμμισε.

«Ανέκδοτο το 17 μαθητές ανά τάξη»

Ο Γιάννης Μαρινάτος, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου και γενικός γραμματέας του ΝΤ ΑΔΕΔΥ Ρεθύμνου, υποστηρίζει πως η υπουργός Παιδείας επιχειρεί να παραπλανήσει με δόλιο τρόπο την κοινή γνώμη, προκαλεί σύγχυση και την κατηγορεί για ανυπαρξία σχεδίου.

«Υποτίθεται ότι η κα Νίκη Κεραμέως  παραχώρησε  συνέντευξη Τύπου για να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα και να ξεκαθαρίσει όλα τα ανοιχτά ζητήματα που υπάρχουν σε σχέση με την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων  και να καλλιεργήσει-μέσω των απαντήσεών της-ένα αίσθημα ασφάλειας σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Τελικά, αν κρίνουμε τουλάχιστον από τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των γονέων, η Υπουργός Παιδείας κατάφερε το ακριβώς αντίθετο. Να  προκαλέσει σύγχυση αλλά και οργή στις τάξεις των εκπαιδευτικών λειτουργών της χώρας, ιδιαίτερα για το θέμα του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

Η κυβέρνηση είχε στη διάθεσή της  ένα διάστημα έξι μηνών για να επεξεργαστεί και να παρουσιάσει  ένα ολοκληρωμένο και  συνεκτικό σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων. Μετά από τόσους μήνες όμως δεν κατάφεραν να το πράξουν. Δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένα σχέδιο.  Δεν προκύπτει από αυτά που είπε η Υπουργός.

Αυτό μάλιστα που ειπώθηκε περί 17 μαθητών μέσο όρο ανά τάξη μόνο ως αστείο μπορεί να εκληφθεί. Ο μέσος όρος προκύπτει από το άθροισμα των σχολείων των μεγάλων αστικών κέντρων με τα σχολεία της επαρχίας και των απομακρυσμένων περιοχών που έχουν σαφώς λιγότερα παιδιά. Ουσιαστικά, σ’ αυτό το κομμάτι η κυρία Υπουργός μας είπε ότι τα τμήματα θα παραταχθούν πλήρη. Στα μεγάλα αστικά κέντρα δηλαδή με 25 μαθητές ανά τάξη. Καμία φροντίδα και μέριμνα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη», τόνισε.

About Author