Με δυσκολίες και χαμηλές ταχύτητες εξελίσσεται η έξοδος των εκδρομέων από την Αθήνα προς την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς τα αγροτικά μπλόκα επηρεάζουν κομβικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου. Αν και η κυκλοφορία διεξάγεται μέσα από τα μπλόκα των τρακτέρ, οι οδηγοί υποχρεώνονται να κινούνται με μειωμένες ταχύτητες για λόγους ασφαλείας, υπό τη διαρκή παρουσία της Τροχαίας.
Τα ΙΧ και τα λεωφορεία συνεχίζουν να κινούνται στο εθνικό δίκτυο, ενώ τα φορτηγά εκτρέπονται σε παράπλευρους δρόμους μέσω του επαρχιακού οδικού δικτύου, γεγονός που επιβαρύνει περαιτέρω την κυκλοφορία.
Προβλήματα από Χαλκίδα έως Ριτσώνα
Σύμφωνα με την εικόνα που καταγράφεται, τα πρώτα σοβαρά προβλήματα για τους οδηγούς που κατευθύνονται από την Αθήνα προς τη Λαμία ξεκινούν μετά τον κόμβο της Χαλκίδας. Από το 70ό χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών–Λαμίας και για περίπου πέντε χιλιόμετρα, έως τον κόμβο της Ριτσώνας, η κυκλοφορία διεξάγεται σε ένα ρεύμα.
Οι ταχύτητες σε αυτό το τμήμα κυμαίνονται από 10 έως 30 χιλιόμετρα την ώρα, με την Τροχαία να ρυθμίζει τη ροή των οχημάτων προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα.
Νέα επιβράδυνση στο μπλόκο της Θήβας
Μετά τον κόμβο της Ριτσώνας, στο 75ο χιλιόμετρο, η κυκλοφορία ομαλοποιείται προσωρινά για περίπου 12 χιλιόμετρα. Ωστόσο, τρία χιλιόμετρα πριν από τον κόμβο της Θήβας, οι οδηγοί αναγκάζονται και πάλι να μειώσουν ταχύτητα για να διέλθουν από το μπλόκο των τρακτέρ που έχει στηθεί στο σημείο.
Η διέλευση πραγματοποιείται ελεγχόμενα και με αυξημένη προσοχή, υπό την επίβλεψη της Τροχαίας, γεγονός που προκαλεί νέες καθυστερήσεις.
Κάστρο Βοιωτίας και σταδιακή βελτίωση μετά την Αταλάντη
Μετά το μπλόκο της Θήβας και για περίπου 20 χιλιόμετρα, η κυκλοφορία εξελίσσεται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Ωστόσο, στο 110ό χιλιόμετρο της εθνικής οδού, περίπου πέντε χιλιόμετρα πριν από το Κάστρο Βοιωτίας, οι οδηγοί μειώνουν εκ νέου ταχύτητα, ακολουθώντας τις υποδείξεις της Αστυνομίας, προκειμένου να περάσουν από το σημείο όπου βρίσκονται σταθμευμένα τρακτέρ.
Σε αυτό το τμήμα, η κυκλοφορία διεξάγεται σε δύο λωρίδες. Μετά το Κάστρο, η εικόνα βελτιώνεται αισθητά. Στην περιοχή της Αταλάντης, οι αγρότες έχουν αφήσει ανοιχτές δύο λωρίδες κυκλοφορίας, περιορίζοντας την ταλαιπωρία των οδηγών, ενώ στον Μπράλο οι καθυστερήσεις είναι μικρότερες σε σύγκριση με τα προηγούμενα σημεία.
Προειδοποιήσεις της Τροχαίας και συνεχείς μεταβολές
Οι αρχές καλούν τους οδηγούς να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα σημεία όπου η κυκλοφορία διεξάγεται σε ένα ρεύμα. Η κατάσταση παραμένει ρευστή, καθώς η αυξημένη ροή οχημάτων από την Αθήνα προς τη Λαμία δημιουργεί κατά διαστήματα νέες καθυστερήσεις στη Ριτσώνα, στη Θήβα και στο Κάστρο Βοιωτίας.
Εκτροπές κυκλοφορίας στη Δυτική Ελλάδα λόγω αγροτικών μπλόκων
Σημαντικά προβλήματα καταγράφονται και σε τμήματα δύο μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Δυτικής Ελλάδας, όπου η κυκλοφορία εκτρέπεται λόγω των μπλόκων αγροτών και κτηνοτρόφων.
Στην Αιτωλοακαρνανία, στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου–Ιωαννίνων, αγρότες και κτηνοτρόφοι διατηρούν μπλόκο εδώ και 19 ημέρες στο ύψος των διοδίων Αγγελοκάστρου, κοντά στο Αγρίνιο. Από την Τρίτη, τα τρακτέρ έχουν μετακινηθεί στην άκρη του οδοστρώματος, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση να παραμένουν ανοικτές, ενώ έχουν σηκωθεί και οι μπάρες των διοδίων για τη διευκόλυνση των εκδρομέων.
Παρά ταύτα, η αστυνομία εκτρέπει, για λόγους ασφαλείας, την κίνηση των οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό Αντιρρίου–Ιωαννίνων μέσω των κόμβων Χαλικίου και Κουβαρά, με αποτέλεσμα αυξημένη κυκλοφοριακή φόρτιση.
Αυξημένη κίνηση και στην Πάτρα
Στην Αχαΐα, αγρότες και κτηνοτρόφοι παραμένουν για 17η ημέρα στον κόμβο της Εγλυκάδας, στη μεγάλη περιμετρική οδό της Πάτρας, που αποτελεί τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου–Πάτρας–Πύργου. Αν και έχει αφεθεί ανοικτή μία λωρίδα ανά κατεύθυνση για οχήματα έκτακτης ανάγκης και εκδρομείς, η αστυνομία εκτρέπει την κυκλοφορία στο τοπικό οδικό δίκτυο μέσω των κόμβων Κ1 λιμάνι και Γλαύκου.
Οι εκτροπές αυτές προκαλούν αυξημένη κίνηση εντός της πόλης της Πάτρας, ιδιαίτερα στη μικρή περιμετρική οδό, στις παραλιακές οδούς Ηρώων Πολυτεχνείου, Όθωνος–Αμαλίας και Ακτής Δυμαίων, καθώς και σε τμήματα της Νέας Εθνικής Οδού Πατρών–Αθηνών.