Η Βασιλεία ζει στους ρυθμούς της Eurovision 2025, με το σύνθημα «Welcome home» να αποτυπώνεται παντού – από τις γιγαντοοθόνες και τις βιτρίνες, έως τα καπέλα και τα χαμόγελα των χιλιάδων επισκεπτών.
Η ελβετική πόλη των 175.000 κατοίκων, χτισμένη στις όχθες του Ρήνου, φιλοξενεί φέτος τον 69ο διαγωνισμό τραγουδιού και μετατρέπεται σε μια πολύχρωμη και πολυπολιτισμική σκηνή με έως και μισό εκατομμύριο επισκέπτες.
Eurovision Week: Από τη St. Jakobshalle στην Eurovision Street
Από τις 10 έως τις 17 Μαΐου, η Eurovision Week προσφέρει στους επισκέπτες ένα πολυσύνθετο πρόγραμμα: διαδραστικές εγκαταστάσεις, συναυλίες, δημόσιες προβολές και θεματικά πάρτι δημιουργούν μια εμπειρία για όλες τις ηλικίες. Στο επίκεντρο βρίσκεται η St. Jakobshalle, που φιλοξενεί εννέα ζωντανές παραστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των ημιτελικών και του μεγάλου τελικού. Παράλληλα, ο χώρος St. Jakob-Park λειτουργεί ως «Arena plus» για προβολές και ζωντανές συναυλίες, ενώ οι Eurovision Street και Eurovision Boulevard σφυρηλατούν μια ανοιχτή γιορτή στην καρδιά της πόλης.
Πολιτικές εντάσεις με φόντο το τραγούδι του Ισραήλ
Η φετινή διοργάνωση όμως δεν είναι απαλλαγμένη από πολιτικές εντάσεις. Η συμμετοχή του Ισραήλ με την τραγουδίστρια Γιουβάλ Ραφαέλ, επιζήσασα τρομοκρατικής επίθεσης, προκάλεσε έντονες διαδηλώσεις στους δρόμους της Βασιλείας. Υποστηρικτές της Παλαιστίνης διαμαρτύρονται έντονα, ζητώντας τον αποκλεισμό του Ισραήλ, ενώ η EBU δέχεται πυρά για επιλεκτικά κριτήρια, αφού η Ρωσία είχε αποκλειστεί το 2022 λόγω της εισβολής στην Ουκρανία. Αναφορές για αποδοκιμασίες εντός σταδίου που δεν μεταδόθηκαν στην τηλεόραση, ενισχύουν τη συζήτηση για λογοκρισία και δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Η Ουκρανία συγκινεί το κοινό
Συγκινητική ήταν η παρουσία της Ουκρανίας, με το συγκρότημα Ziferblat να ανεβαίνει στη σκηνή παρά την καταστροφή του σπιτιού μιας από τις τραγουδίστριες από ρωσικό βομβαρδισμό. Το κοινό αντέδρασε με θερμό χειροκρότημα, ενώ το μήνυμα ενότητας και αλληλεγγύης κυριάρχησε, υπενθυμίζοντας τον πολιτικό και ανθρώπινο χαρακτήρα που συχνά αποκτά η Eurovision.
Η Ελλάδα με τα «Αστερομάτα» της Κλαυδίας
Η ελληνική συμμετοχή με την 22χρονη Κλαυδία Παπαδοπούλου και το τραγούδι «Αστερομάτα» ξεχώρισε για τη λιτή, ατμοσφαιρική σκηνική της παρουσία και το βαθιά συναισθηματικό περιεχόμενο. Το τραγούδι, που μιλά για αποχωρισμό και εσωτερικό φως, απέσπασε θετικά σχόλια από διεθνή μέσα και χαρακτηρίστηκε ως μια από τις πιο καθηλωτικές στιγμές του διαγωνισμού από τον επίσημο λογαριασμό της Eurovision.
Στοίχημα για την ενότητα: Ποιος θα σηκώσει το τρόπαιο;
Η Σουηδία προβάλλει ως φαβορί, με την Αυστρία να ακολουθεί κατά πόδας. Όμως, όπως κάθε χρόνο, το πραγματικό ζητούμενο της Eurovision δεν είναι μόνο η νίκη: είναι η αναζήτηση ενός τραγουδιού που θα ενώσει την Ευρώπη, έστω και για ένα βράδυ.
Βασιλεία: Μια πόλη, μια ήπειρος, μια γιορτή
Με την πολιτιστική της κληρονομιά, τη γεωγραφική της θέση στο κέντρο της Ευρώπης και την υποδειγματική της φιλοξενία, η Βασιλεία αποδεικνύει πως η Eurovision είναι πολλά περισσότερα από ένας μουσικός διαγωνισμός. Είναι μια γιορτή της ενότητας, της διαφορετικότητας και της κοινής ευρωπαϊκής εμπειρίας — σε μια εποχή που όλα αυτά είναι περισσότερο απαραίτητα από ποτέ.
- «Welcome Home»: Η Βασιλεία στο κέντρο της Ευρώπης και της Eurovision 2025
- Πέθανε ο ράπερ Werenoi σε ηλικία 31 ετών
- Ολυμπιακός 100 χρόνια δόξας: Νταμπλ με σφραγίδα Ελ Κααμπί
- Πόσο κοστίζουν οι σπουδές στα 20 μεγαλύτερα αμερικανικά πανεπιστήμια
- Πώς θα ψήφιζαν οι πολίτες αν τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν άλλους αρχηγούς: Τι λένε οι τελευταίες δημοσκοπήσεις