Σε επ’ αόριστον κινητοποιήσεις προχωρούν από την προσεχή Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου, οι αυτοκινητιστές των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ζητώντας άμεση συνάντηση με την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων του κλάδου.
Την απόφαση ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Παρατάσσουν τα φορτηγά χωρίς να κλείσουν δρόμους
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, από την Κυριακή οι αυτοκινητιστές θα «τραβήξουν χειρόφρενο», παρατάσσοντας τα φορτηγά τους δεξιά και αριστερά του οδικού δικτύου, χωρίς ωστόσο να προχωρήσουν σε αποκλεισμούς δρόμων.
«Δεν χρειάζεται να κλείσουμε δρόμους. Αυτό που θα κάνουμε είναι να διαμαρτυρηθούμε γενικότερα για το όλο πλαίσιο και για τη συμπεριφορά της κυβέρνησης απέναντι στους μεταφορείς», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κενανίδης.
Κίνδυνος ασφυξίας στην αγορά εν μέσω εορτών
Η απόφαση για κινητοποιήσεις λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα αναμένεται να προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στην αγορά, καθώς η αναστολή των μεταφορών ουσιαστικά απειλεί να παραλύσει την τροφοδοσία προϊόντων και αγαθών σε όλη τη χώρα, σε μια περίοδο αυξημένης ζήτησης.
«Θα συνεχίσουμε μέχρι να μας ακούσουν»
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ ξεκαθάρισε ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν μέχρι να οριστεί συνάντηση είτε με τον πρωθυπουργό είτε με τους αρμόδιους υπουργούς, προκειμένου να συζητηθούν τα προβλήματα που, όπως είπε, απειλούν πλέον ευθέως τη βιωσιμότητα του κλάδου.
«Τα ζητήματα είναι πολλά και διαχρονικά. Δεν πρόκειται για κάτι πρόσκαιρο», υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι οι αυτοκινητιστές έχουν εξαντλήσει κάθε άλλο περιθώριο διαλόγου.
Τα βασικά αιτήματα των μεταφορέων
Σε πρόσφατη κοινή επιστολή τους, η ΟΦΑΕ, η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών (ΠΣΕΕΟΜ) καταγράφουν ένα εκτενές πλαίσιο αιτημάτων.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων, η παροχή χρηματοδοτικών εργαλείων και κινήτρων για την ανανέωση του στόλου φορτηγών δημόσιας χρήσης, η καταπολέμηση των παράνομων μεταφορών και του αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς και η μείωση του κόστους καυσίμων, διοδίων και ακτοπλοϊκών μετακινήσεων.
Παράλληλα, ζητούν την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας για την έκδοση καρτών ψηφιακού ταχογράφου, την αντιμετώπιση της οξείας έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, αλλά και λύσεις σε κρίσιμα ζητήματα υποδομών, οδικών απαγορεύσεων και λειτουργίας λιμένων.
«Ο γηραιότερος στόλος φορτηγών στην Ευρώπη»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κενανίδης στην ηλικία του ελληνικού στόλου φορτηγών, τονίζοντας ότι πρόκειται για τον παλαιότερο σε όλη την Ευρώπη. «Έχουμε μέσο όρο ηλικίας 23,5 έτη, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη –μαζί με εμάς– ο μέσος όρος είναι 12 έτη. Αν δεν αντικαταστήσουμε τον στόλο μας, θα αναγκαστούμε να αποσυρθούμε από τις μεταφορές», προειδοποίησε.
Ζητούν αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων
Κλείνοντας, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ υπογράμμισε την ανάγκη αξιοποίησης ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες της ΕΕ, ώστε να δοθούν ουσιαστικά εργαλεία και κίνητρα στους αυτοκινητιστές για την ανανέωση του στόλου και τη διατήρηση της βιωσιμότητας του κλάδου.