Νέο σοβαρό περιστατικό στον προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας αναζωπυρώνει τις ανησυχίες για την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών, τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο κινήθηκε για αρκετά χιλιόμετρα σε λάθος γραμμή εξόδου, πριν τελικά ακινητοποιηθεί και επιστρέψει στην κανονική πορεία του.
Το γεγονός σημειώθηκε λίγο μετά τις 17:30 το απόγευμα της Τετάρτης και, όπως αναφέρουν οι καταγγελίες, θα μπορούσε να έχει οδηγήσει σε νέα τραγωδία, εάν στην ίδια γραμμή κινούνταν άλλο τρένο.
Ένας υπάλληλος της Hellenic Train φέρεται να απάντησε σε επιβάτες που ζητούσαν εξηγήσεις: «Κάτι έγινε με το κλειδί και πήραμε λάθος γραμμή». Η φράση αυτή, σύμφωνα με μαρτυρίες, προκάλεσε οργή και τρόμο μέσα στο βαγόνι, καθώς αποκάλυπτε μια επικίνδυνη χαλαρότητα στη διαχείριση κρίσιμων διαδικασιών ασφαλείας.
Σκοτεινοί σταθμοί, ανύπαρκτο προσωπικό, διάχυτη ανασφάλεια
Οι επιβάτες καταγγέλλουν ότι πολλοί σταθμοί της διαδρομής ήταν σκοτεινοί και χωρίς προσωπικό, γεγονός που ενίσχυσε το αίσθημα ανασφάλειας. Μια γυναίκα, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, εγκατέλειψε τον σταθμό φοβούμενη να περιμένει μόνη της μέσα στο σκοτάδι. Παρόμοιες εικόνες περιγράφονται και σε άλλα δρομολόγια, όπως στο Αθήνα–Λάρισα, όπου επιβάτες αποβιβάστηκαν κατά λάθος σε λάθος στάση, χωρίς καμία ενημέρωση από το προσωπικό.
Τρία χρόνια μετά τα Τέμπη, τίποτα δεν έχει αλλάξει
Το νέο αυτό συμβάν έρχεται σχεδόν τρία χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, για να επιβεβαιώσει ότι τα προβλήματα ασφάλειας, η υποστελέχωση και η έλλειψη συντήρησης εξακολουθούν να ταλανίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο. Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις για «ριζικές μεταρρυθμίσεις» και εκσυγχρονισμό, οι επιβάτες βλέπουν καθημερινά ένα σύστημα που λειτουργεί στα όρια, με τον ανθρώπινο παράγοντα να καλείται να καλύψει τεχνικά και οργανωτικά κενά.
Η Hellenic Train και το Υπουργείο Υποδομών δεν έχουν ακόμη εκδώσει επίσημη ανακοίνωση για το περιστατικό, όμως η οργή των πολιτών είναι διάχυτη. Το ερώτημα παραμένει το ίδιο: πόσα ακόμη «παραλίγο ατυχήματα» θα χρειαστούν, για να αποκτήσει η χώρα ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που να αξίζει το όνομα «ασφαλές»;
- Γεωργιάδης υπέρ της «νόμιμης» οπλοκατοχής
- Τρένο μπήκε και πάλι σε λάθος γραμμή: Επαναλαμβανόμενος εφιάλτης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
- Άρις Καζάκος / Ποια πολιτική εργασίας εξασφαλίζει αξιοπρεπείς όρους εργασίας και ζωής και στηρίζει την οικονομία;
- Μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα – Η Παιδεία στους δρόμους
- Ντικ Τσέινι: Ο σκιώδης πρόεδρος που ενσάρκωσε το σκοτεινό πρόσωπο της αμερικανικής εξουσίας