Δεύτερη φετινή νίκη για τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή – Απειλήθηκε μόνο από το αυτοκίνητο ασφαλείας στα τελευταία δέκα δραματικά χιλιόμετρα
Μετά από ένα αγωνιστικό τριήμερο γεμάτο αβεβαιότητα και ένταση, ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε στην κορυφή της Formula 1, πανηγυρίζοντας τη δεύτερη φετινή του νίκη στο γκραν πρι της Εμίλια Ρομάνια, στην ιστορική πίστα της Ίμολα. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull, με μια επιβλητική εμφάνιση, κατάφερε να ανακόψει την ανοδική πορεία της McLaren και ειδικά του Όσκαρ Πιάστρι, που μέχρι πρότινος έδειχνε να έχει τον έλεγχο του πρωταθλήματος.
Ο Φερστάπεν προσπέρασε τον Πιάστρι ήδη από την πρώτη στροφή και στη συνέχεια επέβαλε τον ρυθμό του, ανοίγοντας τη διαφορά από τους διώκτες του. Ωστόσο, η εγκατάλειψη του Αντονέλι και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν το τέλος του αγώνα, επανέφεραν το σασπένς και έδωσαν ελπίδες στους διώκτες του, μετατρέποντας τους τελευταίους δέκα γύρους σε θρίλερ.
Παρά την προσωρινή εξίσωση των διαφορών, οι δύο McLaren δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία. Ο Λάντο Νόρις προσπέρασε τον Πιάστρι, αλλά ο Φερστάπεν είχε ήδη δημιουργήσει ένα μικρό, αλλά καθοριστικό προβάδισμα, το οποίο και διατήρησε μέχρι την καρό σημαία, με διαφορά περίπου έξι δευτερολέπτων από τον δεύτερο.
Η Ferrari, παρά τη βελτίωσή της σε σχέση με τις απογοητευτικές κατατακτήριες δοκιμές, δεν κατάφερε να φτάσει στο βάθρο μπροστά στους φανατικούς «τιφόζι». Ο Λιούις Χάμιλτον κατέλαβε την τέταρτη θέση, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρκ περιορίστηκε στην έκτη. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο ταλαντούχος Αλεξ Άλμπον με τη Williams, ενώ η απογοήτευση της ημέρας ανήκε στον Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος από την τρίτη θέση εκκίνησης τερμάτισε έβδομος, χάνοντας έδαφος σε κρίσιμα σημεία του αγώνα.
Η νίκη του Φερστάπεν όχι μόνο αναζωπυρώνει τη μάχη για τον τίτλο, αλλά επαναβεβαιώνει και τη δυναμική της Red Bull, η οποία δείχνει ικανή να αντεπιτεθεί στη νεανική ορμή της McLaren. Ο αγώνας της Ίμολα απέδειξε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο φέτος και πως το πρωτάθλημα παραμένει πιο ανοιχτό από ποτέ.
Η βαθμολογούμενη δεκάδα για το γκραν πρι του Μαϊάμι και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών:
1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 1 ώρα 31:33.199
2. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) + 6.109
3. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren) + 12.956
4. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Ferrari) + 14.356
5. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) + 17.945
6. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) + 20.774
7. Τζορτζ Ράσελ (Βρετανία/Mercedes) + 22.034
8. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Williams) + 22.898
9. Ισάκ Ατζάρ (Γαλλία/Racing Bulls) + 23.586
10. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/Red Bull) + 26.446
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren) 146 βαθμοί
2. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 133
3. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 124
4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 99
5. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 61
6. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Ferrari) 53
7. Αντρέα Κίμι Αντονέλι (Ιταλία/Mercedes) 48
8. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 40
9. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Haas) 14
10. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 14
11. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Williams) 11
12. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/Red Bull) 10
13. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/Alpine) 7
14. Ιζάκ Ατζάρ (Γαλλία/Racing Bulls) 7
15. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Sauber) 6
16. Όλιβερ Μπέρμαν (Μ. Βρετανία/Haas) 6
17. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin) 0
18. Λίαμ Λόσον (Νέα Ζηλανδία/Racing Bulls) 0
19. Τζακ Ντούχαν (Αυστραλία/Alpine) 0
20. Γκάμπριελ Μπορτολέτο (Βραζιλία/Sauber) 0
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. McLaren-Mercedes 279 βαθμοί
2. Mercedes 147
3. Red Bull-Honda RBPT 131
4. Ferrari 114
5. Williams-Mercedes 51
6. Haas-Ferrari 20
7. Aston Martin-Mercedes 14
8. Racing Bulls-Honda RBPT 10
9. Alpine-Renault 7
10. Sauber-Ferrari 6
- Πάρις Κουκουλόπουλος: «Αποκέντρωση και ευρωπαϊκή σύγκλιση, βασικά θεμέλια αναπτυξιακής προοπτικής»
- Ο Φερστάπεν «έσπασε» την κυριαρχία της McLaren και κέρδισε την Ίμολα
- Τηλεοπτική Κριτική: Grand Hotel στον ΑΝΤ1 – Μυστήριο και ένταση στην Αθήνα του 1925
- Μικρούτσικος: «Πραξικόπημα» από την EBU υπέρ του Ισραήλ στη Eurovision
- Κουτσούμπας από Λάρισα: «Καμία θυσία για τα κέρδη και τους πολέμους του κεφαλαίου»