Ο πολιτικός κόσμος αποχαιρετά την ηθοποιό Άννα Παναγιωτοπούλου που έφυγε από τη ζωή το Μ. Σάββατο μετά από χρόνια μάχη με τη νόσο Αλτσχάιμερ.
«Η απώλεια της ‘Αννας Παναγιωτοπούλου μας γεμίζει θλίψη, αλλά και ευγνωμοσύνη για όσα μας προσέφερε, από τη σκηνή και την οθόνη, πάνω από μισό αιώνα», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, πληροφορούμενη την απώλεια της ‘Αννας Παναγιωτοπούλου.
Και συνέχισε: «Διέγραψε μια γόνιμη και δημιουργική πορεία, στην οποία ξεδίπλωσε το πηγαίο ταλέντο της, σε ένα ευρύτατο ρεπερτόριο, αφήνοντας πάντοτε, έκτυπο και απόλυτα προσωπικό, το δικό της στίγμα. Κέρδισε, δίκαια και επάξια, την αγάπη του μεγάλου κοινού, μέσα από τους ρόλους που ενσάρκωσε σε επιτυχημένες παραγωγές της τηλεόρασης. Κάτι που δεν πρέπει να επισκιάσει τη μεγάλη της τροχιά στο θέατρο, ως ερμηνεύτριας, αλλά και ως συγγραφέα. Απαράγραπτη παραμένει η ουσιαστική συμβολή της στη σύλληψη και τη συγκρότηση του “Ελεύθερου Θεάτρου”. Αυτού του πρωτοποριακού εγχειρήματος που έστησαν τα νέα παιδιά, μόλις απόφοιτοι, του Εθνικού, στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Ορθώνοντας ανάστημα στη Χούντα, με την “Ιστορία του Αλή Ρέτζο” και το “Και συ χτενίζεσαι”, παραστάσεις του «Ελεύθερου Θεάτρου» στο ‘Αλσος Παγκρατίου, που υπήρξαν ανάσα ελευθερίας και ελπίδας μέσα στην καταπίεση και την καταχνιά της τυραννίας. Ενός εγχειρήματος στο οποίο η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου πρωτοστάτησε, όπως και στο διάδοχο σχήμα του, την «Ελεύθερη Σκηνή», πριν επιβληθεί, για πολλές δεκαετίες, ως ηθοποιός μεγάλης γκάμας και διαμετρήματος. Περισσότερο από όλα, η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου αφιερώθηκε στην Τέχνη. Την υπηρέτησε με αφοσίωση, χωρίς την παραμικρή έκπτωση και με πλήρη συναίσθηση των απαιτήσεών της. Στην οικογένειά της και τους πολλούς φίλους της απευθύνω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια».
ΣΥΡΙΖΑ: Σπουδαία καλλιτέχνιδα που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στον χώρο της τηλεόρασης, του θεάτρου και του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου
«Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου δεν υπήρξε απλά μια χαρισματική κωμική ηθοποιός. Υπήρξε μια σπουδαία καλλιτέχνιδα που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στον χώρο της τηλεόρασης, του θεάτρου και του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου», τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ εκφράζοντας συλλυπητήρια στους οικείους της.
Ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι «το χάρισμα που είχε να ‘σπάει’ την οθόνη και να σου απευθύνεται και αυτός ο τρόπος που έκανε και το μη αστείο να σε κάνει να γελάς, ήταν μοναδικός και αξεπέραστος». «Θα μείνει για πάντα ξεχωριστή στις καρδιές και τη μνήμη όλων μας», τονίζει.
ΠΑΣΟΚ: Η τηλεόραση δεν φτιάχνει σταρ, φτιάχνει συγγενείς. Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους οικείους της.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται: «Απο τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέατρο, ενώ και οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με αυτό. Όταν την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη και αργότερα υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε την καριέρα της με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο. Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στην κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας, θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87. “Η αναγνωρισιμότητα με τρελαίνει. Μ’ αρέσει που αρέσω στον κόσμο, αυτή είναι η δουλειά μου, αλλά συγχρόνως με κάνει και ντρέπομαι. Η τηλεόραση δεν φτιάχνει σταρ, φτιάχνει συγγενείς».
«Αυτή ήταν η Άννα Παναγιωτοπούλου. Μια σεμνή, αφοσιωμένη , ταλαντουχα ηθοποιός που κατάφερνε μέσα από τον κάθε ρόλο να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να αποσπά τις καλύτερες κριτικές. Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους οικείους της».
ΚΚΕ: Αποχαιρετούμε με θλίψη την αγαπημένη ηθοποιό
Αποχαιρετούμε με θλίψη την αγαπημένη ηθοποιό ‘Αννα Παναγιωτοπούλου η οποία στην, για πάνω από 45 χρόνια, πορεία της κατάφερνε πάντα να κεντρίζει το ενδιαφέρον με την υποκριτική της τέχνη. Με τη χαρακτηριστική φωνή της, τις πνευματώδεις ατάκες της που συνόδευαν τις «απορίες» κάποιας που «ήθελε να τα ξέρει όλα» μαζί με το άφθονο γέλιο που χάρισε, έγινε κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων ανθρώπων.
Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου έγινε αγαπητή στο κοινό τόσο μέσα από το θέατρο και τον κινηματογράφο όσο και από τις τηλεοπτικές σειρές «Μαντάμ Σουσού», «Οι τρεις Χάριτες» και «Ντόλτσε Βίτα» που θεωρούνται «κλασικές επιτυχίες».
Το ΚΚΕ εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους της» αναφέρει ανακοίνωση του κόμματος για την απώλεια της ‘Αννας Παναγιωτοπούλου.
Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε στην Κυψέλη. Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο ‘Αλσος Παγκρατίου.
Το 1980, το Ελεύθερο Θέατρο σταμάτησε και ιδρύθηκε η Ελεύθερη Σκηνή, από την ‘Αννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε και έγραφε και το σενάριο.
Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87 (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου, ‘Αγγελο Αντωνόπουλο, Νατάσα Ασίκη κ.ά.).
Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές Οι τρεις Χάριτες (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, ‘Αννας Κυριακού) και Ντόλτσε Βίτα (μαζί με Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κ.ά.), που θεωρούνται «κλασικές»’.
Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες «Safe Sex», «Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο», «Οξυγόνο», «Αυστηρώς Κατάλληλο» κ.ά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ