Στα Τέμπη, τα σιδερένια φέρετρα ακόμη καπνίζουν, οι έρμοι γονείς δεν έχουν πάρει ότι απόμεινε από τα παιδιά τους για να τα αποχαιρετήσουν και να τα κηδέψουν, όμως τα μεγάλα δικηγορικά γραφεία έχουν πιάσει δουλειά.
Και δεν μιλάμε βέβαια για τους δικηγόρους των συγγενών των θυμάτων αλλά για τις ταξιαρχίες των μεγαλοδικηγόρων των άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενων στη μαζική δολοφονία, στα Τέμπη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Ναυτεμπορική”, η Hellenic Train καταθέτει αγωγές κατά του Δημοσίου για διαφυγόντα κέρδη, Ναι, καλά διαβάζετε. Για διαφυγόντα κέρδη!
Όμως και πριν από αυτό, οι νομικοί σύμβουλοι της κυβέρνησης έσπευσαν να “χτίσουν” τις κατηγορίες κατά του φουκαρά σταθμάρχη της Λάρισας για να στηθεί το αφήγημα του “ανθρώπινου λάθους” ώστε να λειτουργήσει ως ασπίδα όχι μόνο για τις πολιτικές αλλά και για τις ποινικές και αστικές ευθύνες του κρατικού μηχανισμού, των υπηρεσιών και εταιρειών του αλλά και της πολιτικής τους ηγεσίας.
Όποιος πιστεύει ότι το τηλεοπτικό σόου που έχει στηθεί κάνοντας λόγο για «τον έναν και μοναδικό υπεύθυνο» που «ξέχασε να γυρίσει το κλειδί» και που είναι και «γέρος» και «άσχετος» μόνο για να διασωθεί πολιτικά η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, είναι αφελής.
Διότι είναι πολλά τα λεφτά!
Είναι πολλά τα λεφτά που δικαιούνται και θα διεκδικήσουν όσοι επέζησαν του ολοκαυτώματος και οι συγγενείς όσων χάθηκαν. Λεφτά που υπό κανονικές συνθήκες πρέπει να αποδοθούν γρήγορα και χωρίς πολλά-πολλά ως ελάχιστη αποζημίωση για τις κατεστραμμένες ζωές τους. Όμως όλοι ξέρουμε ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.
Το είδαμε πριν από μήνες με τα θύματα της ΜΑΡΦΙΝ που το Δημόσιο ζήτησε τη μείωση των αποζημιώσεών τους. Το είδαμε πριν από λίγες εβδομάδες με τα θύματα της τραγωδίας στο Μάτι όταν και πάλι το Δημόσιο αμφισβήτησε το ύψος των αποζημιώσεων διότι οι “αντικειμενικές συνθήκες που επικρατούσαν δεν ήταν κάτι που μπορούσε να αποτρέψει” την καταστροφή.
Τα έχουμε δει αυτά και τα ξέρουμε. Οπως ξέρουμε επίσης ότι αυτές οι ταξιαρχίες δικηγόρων αμείβονται είτε με ποσοστό επί της αποζημίωσης που δικαιούνται τα θύματα είτε με το ποσοστό των χρημάτων που θα “γλιτώσουν” οι θύτες. Ανάλογα ποιόν εκπροσωπούν…
Μεγάλοι χαμένοι -μαντέψτε!- είναι φυσικά τα θύματα που θα πάρουν ένα κλάσμα μόνο του ποσοστού που θα τους επιδικαστεί.
Μεγάλοι κερδισμένοι οι θύτες που είτε έχουν ήδη καλύψει τα νώτα τους με νομοθετικές ρυθμίσεις και συμφωνίες που θα τους απαλλάσσουν από κάθε ευθύνη σε περίπτωση δυστυχημάτων, όπως αυτή που έχει υπογράψει το ελληνικό Δημόσιο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή την ιταλική Hellenic Train είτε έχουν τη δυνατότητα να καθυστερούν για πολλά χρόνια τις δίκες.
Η Hellenic Train έσπευσε ήδη το υπενθυμίσει…
Για όλους τους παραπάνω λόγους ας μην πιστεύει κανείς ότι όλα αυτά που λέγονται στις τηλεοράσεις οφείλονται στον κομματικό πατριωτισμό των τηλεπαρουσιαστών, στις φιλικές τους σχέσεις με στελέχη της κυβέρνησης ή στο όνομα του ακροκεντρώου φανατισμού τους. Όλα αυτά θα αξιοποιηθούν με το αζημίωτο, αύριο-μεθαύριο στις νομικές μάχες που θα δώσει το Δημόσιο και οι υπηρεσίες του κατά των θυμάτων έτσι ώστε να καταπέσουν οι όποιες αξιώσεις τους.
“Φταίει ο σταθμάρχης! Ας πληρώσει ο σταθμάρχης!” λένε σήμερα από τον τηλεοπτικό άμβωνα και αύριο ενώπιον του δικαστηρίου κρατώντας στα χέρια και τα πορίσματα της επιτροπής που ορίστηκε σήμερα της οποία δύο από τα τρία μέλη υπήρξαν στελέχη του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί σειρά ετών.
Διότι είναι διπλά αφελής ότι το πόρισμα της επιτροπής ή η έρευνα του εισαγγελέα έχει ως στόχο να μην ξανασυμβεί μία τέτοια τραγωδία ή να διορθωθούν λάθη και παραλείψεις για να μην “πάνε χαμένες οι θυσίες” όπως ανερυθρίαστα λένε οι τηλε-γελωτοποιοί.
Μοναδικός στόχος τους είναι, για μία ακόμη φορά, να βγουν λάδι οι υπεύθυνοι ή έστω να μην πληρώσουν ακριβά τα εγκλήματά τους. Δηλαδή η συγκάλυψη και η μελλοντική υπεράσπιση για όσα -ελάχιστα- δεν συγκαλυφθούν.
Το σχέδιο είναι στημένο και στα μέτρα τους. Και μπήκε σε εφαρμογή πριν ακόμη τα συνεργεία διάσωσης μαζέψουν τις στάχτες 57 ανθρώπων.