Τέσσερις μέρες πριν την ανείπωτη τραγωδία είχε πιάσει δουλειά στον σταθμό της Λάρισας (τον δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας) ο υπό δίωξη σταθμάρχης που, σύμφωνα με καταγγελίες του Αλέξη Κούγια και άλλων, ήταν πολιτικό ρουσφέτι βουλευτή της περιοχής!
Πρόκειται για μία νέα αποκάλυψη που σοκάρει και αποδεικνύει την πλήρη διάλυση του συστήματος των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα αλλά και επιβεβαιώνει τις καταγγελίες και προειδοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους για τρομακτικές ελλείψεις σε προσωπικό.
Ο σταθμάρχης είχε λάβει την πιστοποίησή του (μετά από ολιγόμηνη εκπαίδευση) στα τέλη Ιανουαρίου -προηγουμένως ήταν μετακλητός στο υπουργείο Παιδείας και προ δεκαετίας εργαζόταν στον ΟΣΕ ως αχθοφόρος), και “εκπαιδεύτηκε” για τρεις μέρες στον μικρό σταθμό της Καλαμπάκας. Μετακινήθηκε στον σταθμό της Λάρισας, έναν σταθμό τεραστίου φόρτου, πριν τέσσερις μέρες και ανέλαβε καθήκοντα, κατόπιν παρέμβασης βουλευτή και με σκοπό να λαμβάνει υψηλότερη αμοιβή (υπερωρίες κ.ά) και να βελτιώσει τις συνταξιμες αποδοχές του.
Την πληροφορία επιβεβαιώνει, σύμφωνα με πληροφορίες του Realfm, πρόσωπο πολύ κοντά στον κατηγορούμενο- πιθανότατα ο δικηγόρος του. Παρότι εργαζόταν μόνο τέσσερις μέρες και ήταν άπειρος για μία τέτοια θέση, η διοίκηση της εταιρείας δεν είχε μεριμνήσει να τοποθετήσει και δεύτερο σταθμάρχη (όπως θα έπρεπε να συμβαίνει λόγω πρωτοκόλλου ασφαλείας) διότι υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού.
Ως το τέλος του 2020 δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος Σταθμάρχη, υπήρχε κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας όλης της Ελλάδας, «τώρα πάμε στα τυφλά»
Στο τέλος του 2020 αφαιρέθηκε από τις διαδικασίες ελέγχου των σιδηροδρόμων η κρίσιμη λειτουργία του κέντρου δευτεροβάθμου ελέγχου κυκλοφορίας τρένων που λειτουργούσε στην οδό Καρόλου, όπως κατήγγειλε στην κρατική τηλεόραση ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών Χρήστος Ρετσινάς.
«Μέχρι το τέλος του ‘20 υπήρχε ένα κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας, δευτεροβάθμιος έλεγχος – ο πρώτος είναι ο Σταθμάρχης – στην Καρόλου. Σήμερα δεν υπάρχει. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος Σταθμάρχη, ελέγχαμε την κυκλοφορία των τρένων σε όλη την Ελλάδα», όπως περιέγραψε ο κ. Ρετσινάς.
Είναι γνωστό πως η διαχείριση της κυκλοφορίας στους σιδηρόδρομους μέχρι και σήμερα γίνεται εν πολλοίς «manually», καθώς ηλεκτρονικά μέσα δεν λειτουργούν, ενώ το 80% των μέσων συμβατικής σήμανσης, τα λεγόμενα φανάρια, είναι είτε σβηστά είτε μόνιμα στο κόκκινο.
Μάλιστα, ο κ. Ρετσινάς ήταν κάθετος όταν ρωτήθηκε αν μπορούν να ξανακυκλοφορήσουν συρμοί μετά και το τελευταίο τραγικό γεγονός, όσο υφίσταται το τρέχον πλαίσιο, τονίζοντας ότι «πρώτα να γίνουν αυτά που πρέπει να γίνουν».
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ερώτηση αν «θα παίρνατε αύριο εισιτήριο, να πάτε Αθήνα-Θεσσαλονίκη;», η απάντηση του κ. Ρετσινά ήταν σαφής: «Από το τέλος του 2020, όχι! Δεν μπαίνω σε τρένο».
“Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε πριν 3-4 χρόνια λόγω έλλειψης προσωπικού”
Με εμπειρία 40 χρόνων ο πρώην σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης μίλησε στο MEGA για την εθνική τραγωδία με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Όπως αποκάλυψε, εξαιτίας του έντονου φόρτου εργασίας στον σταθμό της Λάρισας, στο παρελθόν στη βάρδια υπήρχαν δύο σταθμάρχες, αλλά και δύο σταθμάρχες στην τηλεδιοίκηση που λειτουργούσε μέχρι πριν από 3-4 χρόνια αλλά όχι πια εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού.
«Η τηλεδιοίκηση στην Λάρισα σταμάτησε πριν 3-4 χρόνια. Δεν υπάρχει προσωπικό» εξήγησε ο Γ. Αποστολέρης.
Την ίδια ώρα, μιλώντας για την εκπαίδευση των σταθμαρχών, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Με σαράντα μέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης και μάλιστα, δεν μπορείς να υπηρετήσεις σε ένα τέτοιο σταθμό με τόσο μεγάλο φόρτο εργασίας. Η εμπειρία αποκτάται μέσω εργασίας σε μικρούς σταθμούς και με μεταθέσεις».