Η Εκκλησία απαιτεί να ανοίξουν όλοι οι ναοί το Πάσχα

Η Ιερά Σύνοδος, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ζητήσει από την κυβέρνηση να ανοίξουν οι εκκλησίες στις περιοχές που έχει ανοίξει και το λιανεμπόριο.

Για τις υπόλοιπες περιοχές, θα ζητήσει να ανοίξουν για δυο εβδομάδες, την περίοδο των εορτών του Πάσχα.

Τη συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν οι εκκλησίες και οι μονές τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και το Πάσχα, αποφάσισε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, η οποία συνεδρίασε χθες και σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης.

Η ΔΙΣ θα συνεδριάσει εκ νέου τη Βουβή Εβδομάδα, εβδομάδα προ της Κυριακής των Βαΐων, προκειμένου να αποτιμήσει την κατάσταση.

Η επίσημη ενημέρωση αναφέρει: «Η ΔΙΣ απεφάσισε την συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, ως προς την εξεύρεση της καλύτερης λύσης για την λειτουργία όλων των Ιερών Ναών και των Ιερών Μονών, ιδιαιτέρως κατά την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος καθώς και της Διακαινησίμου, τηρουμένων των απαραιτήτων υγειονομικών μέτρων».

Το πρόβλημα με τη Λειτουργία των εκκλησιών το Πάσχα είναι διττό: Εάν ανοίξουν και επιτραπεί να λειτουργούν με τους σημερινούς περιορισμούς προσέλευσης θα προκληθούν προβλήματα δυσφορίας από πιστούς, που θα θέλουν να εισέλθουν στους ναούς και δεν θα μπορούν, επειδή από νωρίς θα «έχουν πιαστεί οι θέσεις».

Η πίεση θα μετατοπιστεί προς τους ιερείς και θα είναι τεράστια για το ποιοι θα προτιμηθούν. Και είναι βέβαιο ότι όσοι εισέρχονται στους ναούς δεν θα εξέρχονται για να μπουν άλλοι. Άλλωστε, ο εκκλησιασμός δεν χρονομετρείται, είναι μία διαδικασία συν-κοινωνίας των πιστών με τους ιερείς, που έχει αρχή, μέσο και τέλος…

Όπως είπε ιεράρχης του Λεκανοπεδίου   πριν από κάποιες ημέρες, «ο εκκλησιασμός δεν γίνεται με ζάπινγκ… Τώρα μπαίνω, τώρα βγαίνω. Τώρα εγώ φεύγω, έλα εσύ…».

Η δεύτερη επιλογή που έχει συζητηθεί ευρέως και στην Αρχιεπισκοπή, είναι η απαγόρευση του εκκλησιασμού, αλλά η άδεια για ένα διαρκές προσκύνημα. Δηλαδή από τις δύο πλάγιες εισόδους των ναών να εισέρχονται τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα οι πιστοί και να προσκυνούν. Για παράδειγμα, την Κυριακή των Βαΐων και τη Μεγάλη Δευτέρα να προσκυνούν τον Νυμφίο, να λαμβάνουν το Μύρο την Μεγάλη Τετάρτη, και, αντιστοίχως, Μεγάλη Πέμπτη και Μεγάλη Παρασκευή να προσκυνούν τον Εσταυρωμένο και τον Επιτάφιο, χωρίς, όμως, να υπάρχει στασιμότης.

Κάτι σαν αυτό που έγινε στο προσκύνημα της Αγίας Βαρβάρας δηλαδή. Η επιλογή αυτή είναι ιδανική στο να επιτρέψει σε πολλούς, αν όχι και σε όλους όσοι επιθυμούν, να ασπαστούν και να προσκυνήσουν, αλλά έχει ένα μεγάλο ελάττωμα. Την αναγκαιότητα τήρησης της τάξης έξω από τους ναούς, όπου θα σχηματίζονται οι ουρές μέχρι να εισέλθουν οι πιστοί μέσα.

Για την επιτυχία του εγχειρήματος χρειάζεται και η συνδρομή της Αστυνομίας, η οποία όμως, ούτε μπορεί να είναι παντού σε όλες τις εκκλησίες (άρα αναγκαστικά θα δώσει το παρών στις μεγάλες ενορίες) ούτε, όμως, είναι βέβαιο ότι η παρουσία της θα είναι καλοδεχούμενη από τους πιστούς μετά τα περσινά έκτροπα με τις εκατέρωθεν προκλητικές συμπεριφορές.

About Author