“Μετωπική” για την κλειστή εθνική οδό – Χρυσοχοϊδης: Ο ΣΥΡΙΖΑ έκαψε 100 ανθρώπους στο Μάτι – ΣΥΡΙΖΑ: Είστε ανίκανοι και χυδαίοι

Σκληρή πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τον υπουργό Προστασίας του πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοίδη ξέσπασε το βράδυ της Τετάρτης, με φόντο την απόφαση να κλείσει η εθνική οδός Αθηνών – Λαμίας για περισσότερο από 24 ώρες. Σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον Ant1, ο κ. Χρυσοχοϊδης, απαντώντας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ, είπε εμφανώς εκνευρισμένος: «Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάλαβε τι έκανε στο Μάτι. Εμείς βάζουμε πάνω απ’ όλα την ανθρώπινη ζωή. Αν με ρωτάτε αν θα ξαναέκλεινα την Εθνική Οδό, θα το ξαναέκανα. Ας αναρωτηθούν αυτοί που έκαψαν 100 ανθρώπους στο Μάτι. Κάνουν σπέκουλα! Ας ξαναδούν την πολιτική τους και κυρίως τι έκαναν στο Μάτι.»

Η αποστροφή αυτή του κ. Χρυσοχοϊδη, προκάλεσε ακόμη και την αντίδραση του δημοσιογράφου Νίκου Χατζηνικολάου που έπαιρνε τη συνέντευξη, ο οποίος σχολίασε ότι «αυτό που είπατε είναι βαρύ.»

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Χρυσοσχοϊδης βρίσκεται σε πανικό και το δείχνει     

Έντονη ήταν η αντίδραση του στα όσα είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης. Στην ανακοίνωσή του υποστηρίζει: «Δεν του φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ., αλλά η πρωτόγνωρη ανικανότητα του ιδίου και της κυβέρνησης, που οδήγησε 250.000 οικογένειες να μείνουν δίχως ρεύμα, που χώρισε για δυο ημέρες την Ελλάδα στα δυο, αφού έκλεισε την Εθνική Οδό, που άφησε χιλιάδες εργαζόμενους να περιμένουν μάταια το τρένο για τη δουλειά τους, αφού έκλεισε τον ΗΣΑΠ. Αφού δεν αισθάνεται την ανάγκη να ζητήσει μια συγνώμη για όλα αυτά, επιλέγει το δρόμο της χυδαιότητας».

Ακολούθως, ο ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει ότι « ο Γενικός του Γραμματέας σήμερα, ο κ. Τσουβάλας, ήταν επικεφαλής της αστυνομίας στο Μάτι. Αυτός δηλαδή που είχε την επιτελική ευθύνη για την απόφαση διακοπής της κυκλοφορίας στη κεντρική αρτηρία και την παράκαμψη σε στενούς αδιέξοδους δρόμους, που οδήγησε σε τραγωδία.

Και για αυτό ακριβώς αποπέμφθηκε τις επόμενες μέρες από τον Αλέξη Τσίπρα, αλλά αναβαθμίστηκε ένα χρόνο αργότερα από τη κυβέρνηση Μητσοτάκη».

Και ο ΣΥΡΙΖΑ καταλήγει: «Αλλά η χυδαιότητα του κ. Χρυσοχοΐδη δεν μας ξαφνιάζει. Όσο πιο καταγέλαστοι θα γίνονται στον ελληνικό λαό με την ανικανότητά τους, τόσο πιο χυδαίοι θα γίνονται στα κανάλια».

Ερώτηση 46 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Ο ιδιώτης διαχειριστής της εθνικής οδού γλίτωσε πρόστιμο 1 εκ. 

Είχε προηγηθεί η κατάθεση επίκαιρης ερώτησης 46 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, προς τους υπουργούς Υποδομών – Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, στην οποία ζητούν εξηγήσεις για το γεγονός ότι ο ιδιώτης διαχειριστής της εθνικής οδού, που έχει συμβατική υποχρέωση για τον καθαρισμό του δρόμου, γλίτωσε πρόστιμο 1 εκ. ευρώ, από την απόφαση του κ. Χρυσοχοϊδη να κλείσει η εθνική.

Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ:

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, πρόστιμο ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης διαχειριστής της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας από το προληπτικό κλείσιμο του δρόμου, με απόφαση του Μ. Χρυσοχοΐδη.

Η σχετική πρόβλεψη υπάρχει στον νόμο 4663/20 που ψηφίστηκε πριν ακριβώς ένα χρόνο και προβλέπει πρόστιμο, εφόσον η κυκλοφορία διακοπεί συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων για πάνω από μία ώρα. Δηλαδή, ο ιδιώτης έχει υποχρέωση να κρατά τον δρόμο ανοιχτό, κάτι που σημαίνει ενεργοποίηση ενός μηχανισμού του εθνικού οδικού δικτύου, που στην προκειμένη περίπτωση είναι μέρος του δικτύου των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων, για την ασφάλεια των ανθρώπων και των οχημάτων.

Μάλιστα, ο υπουργός ΠΡΟ ΠΟ κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, ο οποίος πήρε την απόφαση για το κλείσιμο της εθνικής οδού, δήλωσε προκλητικά: “Δεν έγινε κάτι, αν κλείσει ο δρόμος για μερικές ώρες”. Έτσι με απόφαση του κράτους, απαλλάχθηκε ο ιδιώτης επιχειρηματίας απ` την υποχρέωση να πράξει όσα προβλέπονται από την σύμβαση παραχώρησης και γλυτώνει ένα πολύ σοβαρό ποσό. Επιπλέον γεννώνται ερωτήματα για το ενδεχόμενο να προκύψει αξίωση αποζημίωσης του παραχωρησιούχου λόγω της μείωσης των εσόδων, επειδή με απόφαση του κράτους έκλεισε ο δρόμος.

Επειδή, από την είσπραξη των προβλεπόμενων στις Συμβάσεις Παραχώρησης διοδίων, οι ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τις Εθνικές Οδούς έχουν εισπράξει πολλά δισεκατομμύρια.

Επειδή, έχουν υποχρέωση να μεριμνούν για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των μετακινήσεων και την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και οδηγών.

Επειδή, σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων οφείλουν να διαθέτουν όλα τα απαραίτητα τεχνικά μέσα εκχιονισμού και απεγκλωβισμού της κυκλοφορίας και το ανάλογο προσωπικό,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Γιατί, ενώ ήταν γνωστές εκ των προτέρων οι καιρικές συνθήκες, δεν ελήφθησαν εγκαίρως μέτρα ώστε να παραμείνει ανοιχτή η Εθνική Οδός;

2. Διατηρούν οι ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τις Εθνικές Οδούς, τα κατάλληλα τεχνικά μέσα για τον εκχιονισμό καθώς και το ανάλογο προσωπικό;

3. Ποια κρατικά όργανα κρίνουν ότι πρέπει να παρασχεθεί βοήθεια του κράτους προς την ιδιωτική εταιρία και πώς αποζημιώνει ο ιδιώτης το δημόσιο για τα μηχανήματα και το προσωπικό που διαθέτει;

4. Γνωρίζουν ότι με αυτή την απαράδεκτη απόφαση, πέραν του ότι κόπηκε στα δύο η Ελλάδα, πράγμα απαράδεκτο για σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, ο ιδιώτης επωφελήθηκε τουλάχιστον 1 εκ. ευρώ, όσο η ρήτρα που θα έπρεπε βάσει νόμου να καταβάλλει αν δεν διατηρούσε ανοιχτή την κυκλοφορία;

5. Τίθεται ζήτημα καταβολής αποζημίωσης στον παραχωρησιούχο για τυχόν μείωση εσόδων από την απόφαση κρατικού οργάνου για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού; Αν ναι, από ποιον καταβάλλεται η αποζημίωση;

6. Γιατί με απόφαση του υπουργού ΠΡΟ ΠΟ έκλεισε η Εθνική Οδός Αθηνών -Λαμίας, ενώ η εταιρία εκμετάλλευσης όφειλε να την κρατά ανοιχτή, τουλάχιστον στο ένα ρεύμα ανόδου και καθόδου; Υπήρχε έγγραφο αίτημα της εταιρίας;

7. Πως θα αποζημιωθούν οι πολίτες που υπέστησαν ζημία από την προκείμενη απόφαση;

8. Αντιλαμβάνονται, ότι τέτοιες αποφάσεις με έντονη την οσμή της χαριστικής εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για τα κίνητρα του ενδεχομένου υπουργού, αλλά και της κυβέρνησης συνολικά;

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Στο πλαίσιο των ανωτέρω, ζητείται από τους Υπουργούς να μας καταθέσουν κάθε τυχόν αίτημα ή/και επιστολή της εταιρείας προς τα αρμόδια υπουργεία.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φίλης Νίκος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Βαγενά Άννα
Βέττα Καλλιόπη
Βίτσας Δημήτριος
Γκαρά Νατάσα
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη
Κατρούγαλος Γιώργος
Κάτσης Μάριος
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κώστας
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος
Παπαηλιού Γιώργος
Παππάς Νίκος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πολάκης Παύλος
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος

About Author