Υπόθεση Λιγνάδη: Μείζον πολιτικό θέμα με απρόβλεπτες διαστάσεις – Ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει να ζητά παραίτηση Μενδώνη

Διαστάσεις πολιτικού σκανδάλου τείνει να πάρει η υπόθεση Λιγνάδη με τον ΣΥΡΙΖΑ να εξαπολύει επίθεση  κατά της κυβέρνησης κατηγορώντας την για προσπάθεια συγκάλυψης ενώ εξακολουθεί να ζητά την παραίτηση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη.

Η ιδιαιτέρως σκληρή ανακοίνωση που εξέδωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εναντίον του Αλέξη Τσίπρα, επιβεβαιώνει τον εκνευρισμό που επικρατεί στο Μαξίμου για τις καταγγελίες εναντίον του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δκαι τους χειρισμούς της υπουργού Πολιτισμού.

Στην κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ επικρατεί αναβρασμός για την Λίνα Μενδώνη που ως γνωστό δεν προέρχεται από την κεντροδεξιά παράταξη.

«Γαλάζια» στελέχη σημείωναν πως έπρεπε να τον παύσει από την πρώτη στιγμή ώστε να μην δοθεί η ευκαιρία στον ΣΥΡΙΖΑ να εκμεταλλευτεί το ζήτημα εξαπολύοντας επίθεση στην κυβέρνηση.  Άλλωστε η υπουργός Πολιτισμού δεν είναι από τα πιο αγαπητά πρόσωπα στη ΝΔ καθώς προέρχεται από τον χώρο του εκσυγχρονιστικού ΠΑΣΟΚ αλλά και ίδια δεν έχει δείξει να επιθυμεί να έχει σχέσεις με την «γαλάζια» κοινοβουλευτική ομάδα.

Ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που η Λίνα Μενδώνη προκαλεί πρόβλημα στην κυβέρνηση. Η υπουργός Πολιτισμού με στάση της είχε καταφέρει να βάλει απέναντι της όλους τους καλλιτέχνες και τους ηθοποιούς για τα μέτρα στήριξης λόγω της πανδημίας που ουσιαστικά οι περισσότεροι έμεναν εκτός. Χρειάστηκε η παρέμβαση του Μαξίμου για να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να δοθεί το επίδομα στους περισσότερους.

Αν και στον πρόσφατο ανασχηματισμό το όνομά της ήταν από εκείνα που θα βρισκόντουσαν εκτός κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός την κράτησε στην θέση της προκειμένου να μην μειωθεί ο αριθμός των στελεχών που προέρχονται εκτός ΝΔ και μετέχουν στο υπουργικό συμβούλιο.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι με την πλευρά όσων θέλουν να ρίξουν ένα πέπλο σιωπής και συγκάλυψης στις καταγγελίες στο χώρο του Εθνικού Θεάτρου», τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό «OPEN» και τους δημοσιογράφους Άκη Παυλόπουλο και Ντόρα Κουτροκόη.

«Ο κ. Λιγνάδης ήταν προσωπική επιλογή του κ. Μητσοτάκη, η οποία μάλιστα έγινε κόντρα στην προηγούμενη διαδικασία που υπήρχε για την κάλυψη της θέσης του διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου», υπογράμμισε, εξηγώντας ότι «επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τη θέση αυτή προκηρυσσόταν διαγωνισμός». «Η κ. Μενδώνη, προφανώς με εντολή του Κυριάκου Μητσοτάκη, ακύρωσε αυτό το διαγωνισμό και διόρισε τον κ. Λιγνάδη», πρόσθεσε.

«Είναι πάρα πολύ ανησυχητικό», συνέχισε ο Νάσος Ηλιόπουλος, ότι «από τη στιγμή που βγήκαν στη δημοσιότητα επώνυμες καταγγελίες, όπως εκείνη του Νίκου Σ., που αναφέρονταν σε περιστατικά σεξουαλικής βίας, η κ. Μενδώνη έβγαινε και μιλούσε γενικά και αόριστα για ανώνυμες καταγγελίες και για τοξικό κλίμα».

«Χρωστάμε ένα τεράστιο ευχαριστώ σε όλους τους ανθρώπους που βρήκαν το κουράγιο και μίλησαν για αυτά που έχουν υποστεί, χρωστάμε ένα τεράστιο ευχαριστώ στη Σοφία Μπεκατώρου που είχε το θάρρος να κάνει το πρώτο βήμα και να σπάσει τη σιωπή», σημείωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος, τονίζοντας παράλληλα ότι «η κυβέρνηση έδρασε διαφορετικά στην υπόθεση της κ. Μπεκατώρου, σε σχέση με την περίπτωση του Εθνικού Θεάτρου».

«Είδαμε την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού να προσπαθεί να ρίξει στο σκοτάδι τις φωνές που μίλησαν και ακριβώς για αυτόν το λόγο θεωρούμε ότι η κ. Μενδώνη είναι μέρος του προβλήματος», επισήμανε. «Υποτίμησε τις καταγγελίες των σπουδαστών του Εθνικού Θεάτρου και δεν κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να μιλήσουν όσοι μπορούν να μιλήσουν», υπογράμμισε ο Νάσος Ηλιόπουλος. «Με βάση αυτά, το να ζητάμε την παραίτηση της κ. Μενδώνη είναι αυτονόητο», πρόσθεσε.

Σία Αναγνωστοπούλου: «Η συγκάλυψη δε θα πετύχει»

Και η αρμόδια τομέαρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου επανέρχεται σήμερα στο θέμα με δήλωσή της.

Μεταξύ άλλων η τομεάρχης Πολιτισμού διερωτάται:

«Σε ποια πολιτισμένη και δημοκρατική χώρα θα έπεφτε τέτοια βαριά σκιά πάνω από έναν από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς οργανισμούς της και δεν θα είχε ανοίξει ρουθούνι;

Σε ποια χώρα, στην οποία θα ακυρωνόταν δημόσια προκήρυξη και ο διορισμός καλλιτεχνικού διευθυντή θα γινόταν με απευθείας ανάθεση σε πρωθυπουργικό φίλο στο όνομα του δημοσίου συμφέροντος(!), δεν θα παραιτούνταν αμέσως σε περίπτωση οργίου φημών για κακοποιητικές πράξεις και ο διορισμένος καλλιτεχνικός διευθυντής και η υπουργός που τον διόρισε και δεν θα έβγαινε ο πρωθυπουργός να απολογηθεί ζητώντας συγγνώμη; (…)

Σε ποια χώρα θα δημοσιευόταν συνέντευξη με βαριά στοιχεία και η υπουργός Πολιτισμού θα τα απέδιδε όλα αυτά σε ‘’σκοπιμότητες’’ και θα συνέχιζε το ‘’θεάρεστο’’ έργο της με τις ευλογίες του πρωθυπουργού και των ΜΜΕ, δείχνοντας εξοργιστική διακριτική μεταχείριση σε σχέση με άλλες περιπτώσεις»;

Αναφέρεται δε και στο «σκονάκι» της ΕΡΤ: «Σε ποια χώρα η διοίκηση της δημόσιας τηλεόρασης θα εξέπεμπε SOS προκειμένου ο καλλιτεχνικός διευθυντής να εμφανίζεται μόνος του στις φωτογραφίες χωρίς τους φίλους και τους κολλητούς του»;

Εγκαλεί επίσης την κυβέρνηση για το ότι έφτασε να καταγγείλει τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για χυδαιότητα, επειδή ‘’τόλμησε’’ να κάνει το αυτονόητο ζητώντας εξηγήσεις και παραιτήσεις»;

Η ίδια δείχνει ως υπεύθυνη την κυβέρνηση «αυτής της συγκεκριμένης ΝΔ, μίγμα ακροδεξιάς και ακραίου κέντρου», όπου «μια υπουργός έχει μετατρέψει σε τσαρδάκι της το υπουργείο Πολιτισμού, αποφασίζοντας για τη μοίρα των αρχαιοτήτων, για τη μοίρα του κόσμου του Πολιτισμού, για το ήθος των θεσμών του, με περισσή αλαζονεία και πλήρη στήριξη από τον πρωθυπουργό και τα ΜΜΕ».

Σημειώνει πως όλα αυτά συμβαίνουν στη χώρα «όπου ένα σκληρό δίκτυο εξουσίας θεωρεί ότι μπορεί να λυμαίνεται κατά το δοκούν και χωρίς απολογία, τη χώρα και τους θεσμούς της».

Και καταλήγει προειδοποιώντας πως «αυτή η ξετσιπωσιά όμως δεν θα περάσει» και «η συγκάλυψη δεν πρόκειται να πετύχει», γιατί «τα στόματα άνοιξαν και οι άνθρωποι του Πολιτισμού, οι ίδιοι που είχαν την τόλμη να ξεσκεπάσουν τη σαπίλα, θα φτάσουν μέχρι την κάθαρση». Σε αυτή τη διαδικασία κάθαρσης διαμηνύει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι δίπλα στους ανθρώπους του θεάτρου και του πολιτισμού «με όποιο κόστος».

About Author