Lockdown: 13033 – Πότε μπορεί το σύστημα να απορρίψει το αίτημα μετακίνησης

Απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν τις μετακινήσεις την περίοδο του lockdown έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης. Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο κ. Σταμπουλίδης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο πότε το σύστημα μπορεί να “κόψει” κάποιον που στέλνει sms στο 13033 και έτσι να απορρίψει το αίτημα μετακίνησής του. Όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν υπάρχει όριο στις μετακινήσεις, όμως, αν το σύστημα δει πολλές, “τότε θα σας κόψει”. Επίσης, τόνισε ότι στην περίπτωση που στείλει κάποιος μήνυμα και δεν λάβει απάντηση, πρέπει να ξαναστείλει για να είναι εξασφαλισμένος.

Ο κ. Σταμπουλίδης έδωσε ακόμη διευκρινίσεις για τα εξής:

Μετακίνηση για εργασία: δεν επιβάλλεται πρόστιμα σε περίπτωση μετακίνησης εργαζομένου χωρίς βεβαίωση εργοδότη σήμερα. Όμως οι εργοδοσίες είναι υποχρεωμένες να εκδώσουν τις σχετικές βεβαιώσεις ισχύος 15 ημερών και ο εργαζόμενος να τις φέρει σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή.

Μετακινήσεις ελεύθερων επαγγελματιών: γίνονται με τη σχετική βεβαίωση από την ΕΡΓΑΝΗ

Βεβαίωση σε δημόσια ραντεβού: γίνεται μόνο με ραντεβού και το σχετικό μήνυμα. Δεν ζητείται βεβαίωση από την υπηρεσία.

Μετακινήσεις παιδιών στο σχολείο: Από τους γονείς γίνονται με τη σχετική βεβαίωση από το σχολείο, στην οποία και αναγράφεται το όνομα των γονέων και με την αποστολή του σχετικού μηνύματος. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να πάρουν τα αδέλφια τους από το σχολείο, επίσης με την αποστολή του σχετικού μηνύματος.

Ξεκαθάρισε ότι, δεν επιτρέπεται η μετακίνηση από νομό σε νομό, πέραν των δικαιολογιών που έχουν προβλεφθεί (μόνιμη εργασία, κατοικία και αγροτικές εργασίες). Ειδικότερα για την εξαίρεση της περίπτωσης για αγροτική εργασία, διευκρίνισε ότι, μπορεί κανείς να μεταβεί σε άλλο νομό, έστω κι αν οι καλλιέργειες δεν είναι στο όνομά του, με υπεύθυνη δήλωση ότι πάει να βοηθήσει συγγενή σε αγροτικές εργασίες.

 

 

About Author