Περιορισμένες οι δυνατότητες ταυτόχρονης τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας λόγω αδύναμου ίντερνετ

Ενώ όλη η Ελλάδα χτυπιέται από την πανδημία και τα σχολεία και φροντιστήρια κλείνουν από τη Δευτέρα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έστειλε μήνυμα στα σχολεία που ενημερώνει για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με το πόσο γρήγορο είναι το διαδίκτυο. Κι αυτό ενώ ταυτόχρονα πολλοί γονείς θα πρέπει επίσης να κάνουν χρήση του λόγω τηλεργασίας.

Την ίδια στιγμή περιορισμό της χρήσης ίντερνετ ζητάει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, «προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν ζητήματα σχετικά με τη διαθεσιμότητα και αξιοπιστία των κρίσιμης σημασίας υποδομών της χώρας» δηλώνουν πως βρίσκονται οι αρμόδιες υπηρεσίες, ενώ το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων υπενθυμίζουν και συνιστούν:

  • Να αποφεύγουμε τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 9 πμ έως τις 6 μμ Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η απαιτούμενη διαθεσιμότητα στα δίκτυα για την αποτελεσματική λειτουργία εφαρμογών τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.
  • Να δίνουμε προτεραιότητα στη χρήση των σταθερών δικτύων για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων και να αποφεύγουμε, εφόσον δεν είναι απαραίτητες για την επικοινωνία μας, τις βιντεοκλήσεις.
  • Να αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου όγκου και χωρίς να έχει προηγηθεί διαδικασία συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Ομοίως, αποφεύγουμε την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με μεγάλο όγκο συνημμένων αρχείων.
  • Να διατηρούμε ενημερωμένο το λογισμικό όλων των οικιακών συσκευών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, με βάση τις οδηγίες και τις συστάσεις των κατασκευαστών.
  • Να δείχνουμε αυξημένη προσοχή σε μηνύματα που προέρχονται από άγνωστους αποστολείς και έχουν ως θέμα τους τον κορωνοϊό -και, γενικότερα, θέματα Υγείας και Πολιτικής Προστασίας- καθώς ενδέχεται να περιέχουν συνδέσμους που οδηγούν σε κακόβουλο λογισμικό.
  • Να υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά και να εμπιστευόμαστε μόνο τις οδηγίες των επιστημόνων και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
  • Αν έχουμε παιδιά, φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε την προσκόλλησή τους σε διαδικτυακές υπηρεσίες διασκέδασης

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνει πως «κανένας οργανισμός και φορέας, δημόσιος ή ιδιωτικός, στην Ελλάδα δεν πρόκειται να ζητήσει τηλεφωνικά, μέσω SMS, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω των συστημάτων κοινωνικής δικτύωσης, πληροφορίες όπως ο κωδικός που χρησιμοποιείτε για την πρόσβασή σας σε κάποια υπηρεσία. Κάθε τέτοια επικοινωνία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απόπειρα απάτης».

Το μήνυμα του Πανελλήνιου Σχολικού δικτύου για την χρήση της πλατφόρμας σε σχέση με το διαδίκτυο:

Αξιότιμες/οι κυρίες/κύριοι, φίλοι εκπαιδευτικοί χαίρετε,

Με το μήνυμα μας αυτό θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τον αριθμό των ταυτόχρονων τηλεδιασκέψεων webex που μπορούν να διεξαχθούν από το σχολείο σας. Ο αριθμός των ταυτόχρονων τηλεδιασκέψεων που μπορούν να πραγματοποιηθούν ικανοποιητικά περιορίζεται από την ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο του σχολείου σας.

Ο αριθμός αυτός παρουσιάζεται στον πίνακα που ακολουθεί:

Τύπος σύνδεσης με το διαδίκτυο
Επιτρεπτός Αριθμός ταυτόχρονων
WebEx Meetings ανά σύνδεση
ADSL 24/1Mbps (Download/Upload)
1
VDSL 50/5 Mbps (Download/Upload)
5
VDSL 100/10 Mbps (Download/Upload)
10
Οπτική ίνα
50+

Θα πρέπει την ώρα που πραγματοποιούνται τηλεδιασκέψεις στις σχολικές μονάδες να μην απασχολείται η γραμμή με λειτουργίες που καταναλώνουν τη χωρητικότητα της γραμμής, όπως κατέβασμα αρχείων, παρακολούθηση ζωντανών εκπομπών ή/και καμερών ή ιστοτόπων με βίντεο. Μπορεί η γραμμή να απασχολείται μόνο για απλές λειτουργίες όπως π.χ. η αποστολή και λήψη e-mails.

Υπενθυμίζουμε ότι μπορείτε να ενημερωθείτε για όλα τα θέματα που αφορούν τις τηλεδιασκέψεις webex στον ιστότοπο του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου για την υπηρεσία https://webex.sch.gr και ειδικότερα στις οδηγίες https://webex.sch.gr/docs.php και στις Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις, FAQ. (pdf)

Με εκτίμηση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

About Author