Δύο μαθητές από το σχολείο φυλακών του Αυλώνα πέρασαν στην πρώτη σχολή της επιλογής τους

Την Παρασκευή ανακοινώθηκαν οι βάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Μια ανάσα ανακούφισης πήραν όσοι πέτυχαν στις σχολές που ήθελαν, ανάμεσα στους οποίους είναι και δύο μαθητές των φυλακών ανηλίκων στον Αυλώνα.

Όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή το βράδυ, σε ανάρτηση του στο facebook ο διευθυντής του Γυμνασίου και του Λυκείου στο κέντρο κράτησης νέων, Πέτρος Δαμιανός, δύο μαθητές κατάφεραν και πέρασαν φέτος στην πρώτη σχολή της επιλογής τους. Αναμφίβολα μια μεγάλη επιτυχία για το σχολείο, κυρίως όμως για τη σταδιοδρομία των μαθητών και την ομαλή επανένταξή τους στην κοινωνία.

Μιλώντας την Κυριακή στον ραδιοφωνικό σταθμό ΘΕΜΑ 104,6, ο κ. Δαμιανός μοιράστηκε τη χαρά του για την επιτυχία των μαθητών του, αναγνωρίζοντας ότι φέτος ήταν μια δύσκολη και διαφορετική χρονιά, εν μέσω της πανδημίας αλλά και του υπερπληθυσμού στις φυλακές. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 110 θέσεις που υπάρχουν στο κέντρο κράτησης, φέτος υπήρχαν 280.

Όπως είπε ο κ . Δαμιανός, οι συνθήκες δεν βοηθούν την κατάσταση και είναι πολύ δύσκολη. Ειδικότερα, αφού φέτος όπου ακόμη και οι επισκέψεις, λόγω του κορωνοϊού, σταμάτησαν. Δύο από τα παιδιά κατάφεραν να εισαχθούν σε ανώτατη σχολή. Μιλώντας για τη διαδικασία που ακολουθείται ώστε να μπορέσουν να φοιτήσουν και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους, ο κ. Δαμιανός εξήγησε πώς εξαρτάται από τον κάθε μαθητή αλλά και την φυλακή.

Δηλαδή, πρέπει να γίνει αρχικά η εγγραφή ηλεκτρονικά, όταν βγει το πρόγραμμα των μαθημάτων υποβάλουν σχετικό αίτημα στο συμβούλιο της φυλακής, ώστε να μπορεί να βγαίνει μια ώρα πριν και μια ώρα μετά για να μπορέσει να παρακολουθήσει τα μαθήματα.

Το συμβούλιο θα αποφασίσει τότε αν θα αρνηθεί ή θα δεχθεί. Στο πρώτο σενάριο, τότε ο φοιτητής πρέπει να περάσει τα 3/5 των μαθημάτων του πρώτου εξαμήνου, με όποιον τρόπο μπορέσει και στη συνέχεια θα βγει με το «βραχιολάκι». Αν όμως η φυλακή, αποφασίσει να δεχθεί το σχετικό αίτημα, εκτιμώντας ότι υπάρχει εμπιστοσύνη τότε μπορεί να παρακολουθήσει τη σχολή του, να φεύγει σε συγκεκριμένη ώρα ακολουθώντας το πρόγραμμα και να επιστρέφει στην ώρα του. Αυτό δύναται να γίνει είτε με βραχιολάκι είτε όχι.

Μιλώντας γενικότερα για τα μαθήματα στις φυλακές του Αυλώνα, ο κ. Δαμιανός είπε ότι εξαρτάται από ένα τυχαίο γεγονός η επιτυχία τους στις Πανελλαδικές αναλόγως τη χρονιά και αυτό κυρίως επειδή υπάρχουν και οι αποφυλακίσεις στο ενδιάμεσο. Ενώ το κέντρο κράτησης Αυλώνα παρέχει, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο αλλά και ΙΕΚ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 80-95% φοιτούν σε κάποια επίπεδα εκπαίδευσης. Φέτος, οι μαθητές που έφτασαν έως τις πανελλαδικές ήταν 3 με τους 2 να περνούν με επιτυχία. Ενώ, συνολικά 29 παιδιά έχουν βγει από τα θρανία των φυλακών του Αυλώνα και φοιτούν ή έχουν ήδη πάρει το πτυχίο τους από τα Ελληνικά πανεπιστήμια.

Μιλώντας βέβαια για τη μετέπειτα πορεία των φοιτητών και τις δυνατότητες για εργασία, όπως είπε ο κ. Δαμιανός τα πράγματα δυσκολεύουν. Γιατί έρχεται πρώτη ανάγκη να σταθεί ξανά στα πόδια του ο νέος, να μπορέσει να βιοποριστεί να βρει μια εργασία. Όπως επισήμανε, το στίγμα του πρώην κρατούμενου είναι κάτι που δυσκολεύει την κατάσταση για την εύρεση εργασίας ειδικότερα, στο αντικείμενο που σπούδασε.

Κλείνοντας, ο κ. Δαμιανός έστειλε ένα αισιόδοξο μήνυμα, λέγοντας ότι οι περισσότεροι νέοι τα καταφέρνουν και στέκονται στα πόδια τους, ενώ υπογράμμισε ότι υπάρχουν πολλοί δάσκαλοι στα σχολεία των φυλακών σε όλη τη χώρα που κάνουν πολύ καλή δουλειά και βοηθούν στην σταδιοδρομία οποιουδήποτε θέλει να βοηθηθεί ώστε να προοδεύσει.

Πηγή: protothema.gr

About Author