Αντιδράσεις τόσο στην αντιπολίτευση όσο και στον δημοσιογραφικό κόσμο έχει προκαλέσει η δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα με τα 19,8 εκατ. ευρώ που μοιράστηκαν στα ΜΜΕ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι».
Σε πολλές περιπτώσεις μέσα ενημέρωσης έλαβαν ποσά αναντίστοιχα της απήχησής τους και του αριθμού των εργαζομένων τους.
Για «μαγείρεμα» της λίστας των ποσών που έλαβαν τα μέσα ενημέρωσης μέσω της καμπάνιας για τον κορονοϊό κατηγορεί την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, με ανάρτησή του. «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα», σημειώνει ο Αλ. Τσίπρας. «Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα με τα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξε ότι ο εκπρόσωπός της έχει μία θέση στο επόμενο Master Chef», σχολιάζει.
Για αδιαφάνεια και έλλειψη αντικειμενικών κριτηρίων στη διανομή των χρημάτων προς τα ΜΜΕ κατηγορεί την κυβέρνηση το Κίνημα Αλλαγής, ενώ της προσάπτει και την οικοδόμηση πελατειακού κράτους.
Πακτωλό χρημάτων για τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης βλέπει το ΚΚΕ και αφού μιλά για δημοσιοποίηση της λίστας με καθυστέρηση μηνών, υπενθυμίζει την τροπολογία του Περισσού που απορρίφθηκε από τα υπόλοιπα κόμματα.
Σε ανακοίνωσή του το ΜέΡΑ 25 αναφέρει: «Ενώ ο κ. Πέτσας δε διευκρίνισε φυσικά με ποιο τρόπο και με ποια κριτήρια έλαβε ότι έλαβε το κάθε μέσο, αλλά ούτε και με ποιο τρόπο και με ποια κριτήρια αποκλείστηκαν άλλα μέσα – ω του θαύματος μη φίλα προσκείμενα στην Κυβέρνηση – κατέστησε σαφές ότι η δημοσίευση των ποσών άργησε επειδή έπρεπε πρώτα να διασταυρωθεί ότι τα μέσα αυτά είχαν όντως αναπαραγάγει το διαφημιστικό μήνυμα». Προσθέτει ότι έγκειται βέβαια στις ικανότητες του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη να χρειαστούν 2 μήνες για να ελέγξει τα μέσα στα όποια το ίδιο κράτος προσέτρεξε και τα οποία αυτό προίκισε με 20 εκατομμύρια ευρώ. Η ακόμα μεγαλύτερη ικανότητα ωστόσο, του επιτελικού κράτους της ΝΔ είναι πως έλεγξε και μέσα που είναι ανύπαρκτα και δεν λειτουργούν πια και παρόλα αυτά διαπίστωσε ότι πρόβαλαν κανονικά το διαφημιστικό μήνυμα και μπήκαν στη λίστα της χρηματοδότησης.
Αναλυτικά τα ποσά που δόθηκαν:
ΣΚΑΙ:
SKAI ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 830.000
ΣΚΑΙ 100,3 80.000
Skai.gr 100.000
Skairadio.gr 30.000
Sport-fm.gr 20.000
SPORT FM 40.000
ΣΥΝΟΛΟ: 1.100.000
Kathimerini.gr 150.000
Καθημερινή (Κυριακάτικη) 100.000
Καθημερινή (Σαββάτου) 59.500
Καθημερινή (αγγλόφωνη έκδοση) 10.500
Ekathimerini.com (ιστοσελίδα αγγλόφωνης έκδοσης) 10.000
ΣΥΝΟΛΟ: 330.000
ΠΡΩΤΟΘΕΜΑ:
Protothema.gr 250.000
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ (εφημερίδα) 100.000
ΘΕΜΑ RADIO 40.000
Newmoney.gr 35.000
Ygeiamou.gr 25.000
Newsauto.gr 15.000
Olivemagazine.gr 10.000
ΣΥΝΟΛΟ 475.000
ALTER EGO: (Μαρινάκης)
Mega TV 380.000
ΤΟ ΒΗΜΑ 96.000
In.gr 253.000
Tanea.gr 64.000
Tovima.gr 64.000
ΤΑ ΝΕΑ Σ/Κ 63.000
imommy.gr 20.000
Megatv.com 17.000
ΣΥΝΟΛΟ: 957.000
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ:
Parapolitika.gr 147.000
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ (εφημερίδα) 60.000
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM 40.000
Media.gr 2.000
ΣΥΝΟΛΟ: 249.000
IEFIMERIDA:
Iefimerida.gr 250.000
Bovary.gr 100.000
Economistas.gr 50.000
ΣΥΝΟΛΟ: 400.000
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ:
Liberal.gr 120.000
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 60.000
ΣΥΝΟΛΟ: 180.000
ATHENS VOICE:
Athensvoice.gr 180.000
Athens Voice Radio (τρίτο από το τέλος στις λίστες ακροαματικότητας) 40.000
ΣΥΝΟΛΟ: 220.000
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ (εφημερίδα) 20.000
ΚΑΡΦΙΤΣΑ (εφημερίδα) 15.000
Paraskhnio.gr 8.000
Karfitsa.gr 8.000
Toxrima.gr 1.000
Backstage24.gr 1.000
Policepress.gr 1.000
Dimosdata.gr 1.000
ΣΥΝΟΛΟ: 55.000
Τα δύο site του Μένιου Φουρθιώτη έλαβαν 5.000 (4.000 το apokaliptikalive.com και 1.000 το protieidisi.com). Παράλληλα thepresident.gr του Γιώργου Μουρούτη, πρώην στενού συνεργάτη του Αντώνη Σαμαρά, έλαβε 30.000 ευρώ. Το tomanifesto.gr, έλαβε 10.000 ευρώ, το dinamiprosforas.gr έλαβε 4.000 ευρώ, ενώ το αγγλόφωνο εκκλησιαστικό σάιτ orthodoxtimes.gr έλαβε 15.000 ευρώ.