Αλ. Τσίπρας στη Βουλή: Μίξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Μιλώντας στη Βουλή, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας σημείωσε ότι πίσω από την “ επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού” που “ προσπαθεί επιμελώς να καλλιεργήσει” η κυβέρνηση, “ κρύβεται μια αναχρονιστική αντίληψη για την εκπαίδευση, βαθιά συντηρητική που περιστρέφεται γύρω από τον πειθαναγκασμό”, τον “ επιθεωρητισμό” απέναντι στη διοίκηση της εκπαίδευσης, “ μια αποτυχημένη και παρωχημένη ιδεολογία για την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου, που βασίζεται στον νεοφιλελευθερισμό”.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι νομοθετεί “ με το μυαλό στην τσέπη των σχολαρχών και των ιδιοκτητών και στο βούρδουλα των παλιών γυμνασιαρχών”. Όμως, υπογράμμισε, αυτοί που θα επηρεαστούν άμεσα από το νομοσχέδιο είναι η μεγάλη πλειοψηφία των νέων αυτής της χώρας.

Ο κ. Τσίπρας είπε ότι λίγο πριν να ανέβει στο βήμα ενημερώθηκε από τους συνεργάτες του ότι είχαμε ένα ανησυχητικό κρούσμα σε δημοτικό στην Ξάνθη όπου ένας εκπαιδευτικός που διδάσκει σε 4 διαφορετικά σχολεία στην περιοχή βρέθηκε θετικός σε κορονοϊό την Τρίτη. Θύμισε την κριτική που ασκούσε για το “ αχρείαστο ρίσκο” του ανοίγματος των δημοτικών για λίγες μέρες, σχολιάζοντας ότι το έκανε η κυβέρνηση για να δείξει μια εικόνα “ επιστροφής στην κανονικότητα”.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τοποθετήθηκε σύντομα για τη συμφωνία οριοθέτησης της ΑΟΖ με την Ιταλία, που “ βασίζεται σε συμβιβασμούς”. Είπε ότι και η κυβέρνησή του μπορούσε να είχε κάνει αυτούς τους συμβιβασμούς αλλά δεν τους έκανε και πως σήμερα όμως οι συνθήκες είναι διαφορετικές, υπάρχει το “ παράνομο” τουρκολιβυκό σύμφωνο, “ βρισκόμαστε στην ανάγκη να αποκτήσουμε μια εθνική στρατηγική” . Τόνισε ότι αυτή η παράνομη συμφωνία μας αναγκάζει να έχουμε μια συνολική εθνική στρατηγική, “θεωρώ λοιπόν θετικό το χθεσινό βήμα και προσφέρουμε απλόχερα τη στήριξη μας υπό την προϋπόθεση ότι θα ενταχθεί σε ενιαία εθνική στρατηγική: να συνδυαστεί με την εντατικοποίηση της προσπάθειας για συμφωνία για ΑΟΖ με την Αίγυπτο και να συνδυαστεί με την επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο για να δοθεί σαφώς το μήνυμα ότι η Ελλάδα αρχίζει να εξασκεί το κυριαρχικό αυτό της δικαίωμα…”.

Ασκώντας κριτική στον πρωθυπουργό, σημείωσε ότι “ είναι έλλειμμα εθνικό το ότι δεν υπάρχει διάλογος είτε δημόσια, είτε κατ’ ιδίαν, είτε σε επίπεδο συμβουλίου πολιτικών αρχηγών” και πως “ αυτός ο διάλογος και η ενημέρωση είναι επιβεβλημένη”. “ Θα είμαστε σταθερά εδώ ως πατριωτική δύναμη ευθύνης να απαιτούμε την επιστροφή της Ελλάδας σε σοβαρή στρατηγική για τη χώρα”, είπε.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για την Παιδεία δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι «πίσω από την εικόνα ενός δήθεν εκσυγχρονισμού κρύβεται μια αναχρονιστική και βαθιά συντηρητική εκπαίδευση που περιστρέφεται γύρω από τον πειθαναγκασμό».

Επιπλέον, ο Αλέξης Τσίπρας απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας, Ν.Κεραμέως αναφέρθηκε στις «σοβαρές διαφορές στα θέματα Παιδείας», μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, σημειώνοντας ότι  βασική διαφορά αποτελεί «ο τρόπος που θέτουμε τα ζητήματα Παιδείας στον δημόσιο διάλογο»

«Προσπαθείτε επιμελώς να καλλιεργήσετε μια επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης», σχολίασε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και κατηγόρησε τη ΝΔ ότι χαρακτηρίζει αναχρονιστές όσους διαφωνούν με τις αλλαγές που προτείνει η κυβέρνηση.

«Η επιστροφή στο εξεταστικοκεντρικό σχολείο και στις πολυπληθείς αίθουσες διδασκαλίας μόνο εκσυγχρονιστικό δεν είναι», τόνισε ο ίδιος αναφορικά με τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην Παιδεία.

«Προτείνετε λέτε τα αυτονόητα, αλλά δεν είναι αυτονόητο ότι τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά πρέπει να λειτουργούν με τον μικρότερο αριθμό μαθητών; Εσείς αυξάνεται το όριο από τους 22 στους 25 μαθητές. Προτείνετε την επαναφορά της διαγωγής στο απολυτήριο, αυτό δεν είναι αυτονόητο κατά τη γνώμη μας. Είναι αυτονόητο ότι οι έφηβοι δεν πρέπει να γονατίζουν από την εντατικοποίηση των μαθημάτων; Εσείς αυξάνεται τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο από τα 4 στα 7. Επαναφέρεται την τράπεζα θεμάτων που οδήγησε σε μεγάλη αύξηση την μαθητική διαρροή», υπογράμμισε ο Αλ.Τσίπρας.

Επιπλέον, ο Αλέξης Τσίπρας αναφερόμενος σε κρούσμα κορωνοϊού καθηγητή αγγλικών στην Ξάνθη ο οποίος διδάσκει σε τέσσερα σχολεία, υπενθύμισε τις διαφωνέις που εξέρφρασε η αντιπολίτευση στο άνοιγμα των σχολείων και ειδικότερα στα δημοτικά κάνοντας λόγο για «αχρείαστο ρίσκο» που πήρε η κυβέρνηση με σκοπό «την επιστροφή σε μια επίπλαστη κανονικότητα η οποία όμως δεν είναι κανονικότητα».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναφερόμενος στην υπογραφή της συμφωνίας με την Ιταλία για την ΑΟΖ σημείωσε ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι βασίζεται σε συμβιβασμούς με το ποσοστό επήρειας των νησιών μας όσο και με την παραχώρηση αλιευτικών δικαιωμάτων στην Ιταλία», συμβιβασμού που δεν μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ καθώς με την τότε αντιπολίτευση κα τις θέσεις που είχε για τα εθνικά θέματα δε θα μπορούσαν να γίνουν αποδεκτοί.

Παράλληλα ο Αλ.Τσίπρας υπογράμμισε ότι η αντιπολίτευση στηρίζει τη συμφωνία υπό την προϋπόθεση χάραξης μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής καλώντας την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα η ολοκλήρωση της συμφωνίας για την ΑΟΖ με την Αίγυπτο και να συνδυαστεί με την επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο.

Ακόμη, ο πρώην πρωθυπουργός έκανε λόγο για «εθνικό έλλειμμα», σε σχέση με την ανυπαρξία διαλόγου μεταξύ των πολιτικών αρχηγών για τα εθνικά θέματα. «Είναι επιβεβλημένος ο διάλογος και η ενημέρωση των επικεφαλής των κομμάτων της Βουλής», σημείωσε ο ίδιος.

Ομιλία για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Ομιλία για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Gepostet von Alexis Tsipras am Mittwoch, 10. Juni 2020

About Author