Στη Βουλή εν μέσω αντιδράσεων το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Με τις ομιλίες των εισηγητών των κομμάτων άρχισε στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας.

Έντονη ήταν η κριτική της αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο της οποίας υπήρξαν και αναφορές στις διαδηλώσεις για τον θάνατο του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ, ενώ το ΚΚΕ ζήτησε τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας επί της αρχής του νομοσχεδίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένονται ομιλίες αρχηγών κομμάτων, με πρώτη αυτή του γενικού γραμματέα του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπα σήμερα και αύριο κατά πάσα πιθανότητα, του πρωθυπουργού και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Στη διαφορά προσέγγισης κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρθηκε ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Αδριανός: «Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται ως δημοκρατική υποχρέωση, όχι την ενθάρρυνση της διάκρισης αλλά την εξισωτική ισοπέδωση. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή αυτής της θεώρησης στο δημόσιο σχολείο “διευρύνει τις ανισότητες και το χάσμα με πλούσιες οικογένειες” είπε ο κ. Αδριανός. Σημείωσε, επίσης, ότι η προσέγγιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης βαπτίζει ρετσινιά την αριστεία, απορρίπτει εξ αρχής κάθε συζήτηση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, και θέλει την καθυπόταξη των πανεπιστημίων σε ασφυκτικό κεντρικό έλεγχο που καταπνίγει πρωτοβουλία, αλλά και σε βίαιες και περιθωριακές μειονότητες που δεν έχουν καμία σχέση με την αποστολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης είπε ότι «την ώρα που εμείς δίνουμε τη μάχη να μη περάσει αυτό το νομοσχέδιο, που οι διατάξεις του είναι διαποτισμένες από ένα είδος κοινωνικού πολέμου εναντίον της μεγάλης πλειοψηφίας της νέας γενιάς, και που οδηγεί σε απαρτχάιντ διακρίσεων κατά των παιδιών των κατώτερων τάξεων, χιλιάδες πολίτες διαδηλώνουν στην Αθήνα, με σύνθημα “καμία ειρήνη, χωρίς δικαιοσύνη”». «Η υπουργός Παιδείας δυστυχώς βρίσκεται σε καραντίνα από την κοινωνία, τα κόμματα, τον εκπαιδευτικό κόσμο», τόνισε ο κ. Φίλης και συνέχισε: «Δεν έλαβε υπόψη της τη Διαβούλευση του νομοσχεδίου, με τις χιλιάδες αρνητικές παρατηρήσεις, οι περισσότερες τεκμηριωμένες. Δεν έλαβε υπόψη της τι είπαν οι φορείς των εκπαιδευτικών στη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Μιλάει βέβαια με τους μεγαλοσχολάρχες -οι μόνοι εξάλλου που υπερασπίστηκαν την καταστροφική αναβάθμιση των κολεγίων. Μιλάει με τους μεγαλοφροντιστηριάρχες και τους ιδιοκτήτες των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων -οι μόνοι και πάλι που υπερασπίστηκαν το νομοσχέδιό της. Είναι υπουργός ιδιωτικών κολλεγίων, μεγαλοσχολαρχών, μεγαλοφροντιστών και εκκλησιαστικών παραγόντων. Και, εσχάτως, υπουργός καμερών και εκατοντάδων χιλιάδων απουσιών: η μόνη υπουργός Παιδείας που θα τη συνοδεύουν ως ανάμνηση τα ανοιχτά αλλά άδεια Γυμνάσια και κυρίως Λύκεια.Το νομοσχέδιο διαπνέεται από αυταρχισμό εις βάρος των εκπαιδευτικών και των μαθητών».

Η αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου επέκρινε την κυβέρνηση, λέγοντας ότι αντί να πιάσει το νήμα από το 2014, από την τότε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ συνεχίζει με “ρετούς” την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Γιάννης Δελής σημείωσε ότι ο αγώνας σε όλο τον κόσμο, για τις πιο στοιχειώδεις αστικές ελευθερίες, ενάντια στη ρατσιστική και κρατική βία, σε ένα συμπέρασμα μόνο οδηγεί, ότι όποιος κι αν είναι ο διαχειριστής του, ο καπιταλισμός σημαίνει φτώχεια, ρατσισμό, άγρια καταστολή, πόλεμο, σημαίνει “δεν μπορώ να αναπνεύσω”. Όσο για το νομοσχέδιο, είπε ότι έχει ψευδεπίγραφο τίτλο, και στη πράξη χαντακώνει τις ανάγκες των νέων της λαϊκής πλειοψηφίας, ξεπαραδιάζει τους γονείς και ροκανίζει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Το νομοσχέδιο εκπροσωπεί τις παθογένειες του παρελθόντος είπε η αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου. Στην κριτική της στάθηκε κυρίως στη στελέχωση των σχολείων στην επαρχία, καθώς και στην ανάγκη στήριξης της ειδικής αγωγής.

Θέλετε μια εκπαίδευση που να παράγει “εργαλεία” για την αναπαραγωγή του συστήματος τόνισε η αγορήτρια του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο. Η συντηρητική λογική της κυβέρνησης «αποστρέφεται την ιδέα της ευρείας παιδείας και δημιουργεί κάστες εκπαίδευσης με διαχωρισμούς από την τρυφερή ηλικία» είπε η κα Σακοράφα. Ειδικά για την αναγραφή της διαγωγής, μίλησε για στιγματισμό που οδηγεί στην περιθωριοποίηση του μαθητή στο σχολείο και θα τον ακολουθεί σε όλη τη ενήλικη ζωή του.

 

About Author