Τέως πρόεδρος του ΕΟΤ: Επιχειρείται άλωση του Οργανισμού και της τουριστικής προβολής

Με ανοιχτή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, ο τέως πρόεδρος του ΕΟΤ Χαράλαμπος Καρίμαλης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την εκχώρηση, όπως επισημαίνει, του έργου προβολής του ελληνικού τουρισμού στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece, που αποτελεί σύμπραξη του ΣΕΤΕ και το Ξενοδοχειακού Επμελητηρίου, ιδιαίτερα στην κρίσιμη αυτή περίοδο που ο τουρισμός δέχεται τεράστιο πλήγμα από την πανδημία.

Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:

 

Αξιότιμε Πρωθυπουργέ,

Απευθύνομαι σε εσάς, με την ιδιότητα του τέως Προέδρου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, για την συντελούμενη άλωση του ΕΟΤ που επιχειρεί η κυβέρνησή σας.

Με την πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδώσατε (13/4/2020 άρθρο 69ο) ουσιαστικά παραχωρείται, με απευθείας ανάθεση, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης και κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας, στην ιδιωτική εταιρία “Marketing Greece Α.Ε.” το σύνολο του έργου, που μέχρι σήμερα επιτελεί ο ΕΟΤ στην τουριστική προώθηση και προβολή της χώρας. Η Πράξη αυτή καταστρατηγεί κάθε νομιμότητα και τους κανόνες ανταγωνισμού και υπονομεύει ευθέως το μέλλον του Οργανισμού και του ελληνικού τουρισμού.

Ο ΕΟΤ είναι αναντικατάστατος.

Το έργο του δεν μπορεί να υποκατασταθεί.

Ούτε η κεντρική ευθύνη και διαχείριση της τουριστικής προβολής και προώθησης της χώρας μας επιτρέπεται να περάσει αποκλειστικά στα χέρια ενός ιδιώτη.

Ο ΕΟΤ, που συμπληρώνει 70 χρόνια λειτουργίας και ενεργούς δράσης, είναι συνυφασμένος με την ιστορία της Ελλάδας και του Ελληνικού Τουρισμού. Εκπροσωπεί επάξια το σύνολο του τουριστικού κόσμου, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, όλες τις θεματικές μορφές τουρισμού, δήμους, περιφέρειες, φορείς δημόσιους και ιδιωτικούς.

Είναι ο κεντρικός εθνικός φορέας που συνεργάζεται με την εγχώρια και παγκόσμια τουριστική αγορά και υλοποιεί την εθνική στρατηγική προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Είναι ο μόνος οργανισμός που διαθέτει την εξειδικευμένη εμπειρία, τεχνογνωσία, εργαλεία προώθησης και ένα εκτεταμένο, οργανωμένο δίκτυο στις μεγαλύτερες ξένες αγορές, μέσω των γραφείων ΕΟΤ εξωτερικού.

Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο για την επανεκκίνηση του τουρισμού της χώρας, μόνο ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού μπορεί να ανταπεξέλθει άμεσα και να προωθήσει αποτελεσματικά το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Τα στελέχη του ΕΟΤ στην Ελλάδα και στα γραφεία εξωτερικού το έχουν εξάλλου αποδείξει, υλοποιώντας με σκληρή καθημερινή δουλειά και στοχευμένες ενέργειες την εθνική τουριστική πολιτική, που την προηγούμενη πενταετία έφερε θεαματικά αποτελέσματα στις αφίξεις και στα έσοδα και στήριξε την κοινωνία και την εθνική μας οικονομία.

Μέσω του ΕΟΤ, η Ελλάδα βραβεύτηκε ως:

– ο καλύτερος προορισμός αναψυχής

– ο πρώτος προορισμός στην κρουαζιέρα

-η πρώτη επιλογή για οικογενειακές διακοπές

ενώ τα ελληνικά νησιά αναδείχθηκαν ως τα καλύτερα νησιά του κόσμου.

Ο ΕΟΤ, στα World Travel Awards, βραβεύτηκε ως ο καλύτερος οργανισμός τουριστικής προώθησης στην Ευρώπη και απέσπασε πολλές ακόμη πρωτιές για την παρουσία του και τα περίπτερά του στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.

Το βίντεο του ΕΟΤ ψηφίστηκε ως το καλύτερο βίντεο ευρωπαϊκού προορισμού, από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού.

Αυτόν τον ΕΟΤ, που συνδέεται με την μεγαλύτερη επιτυχία στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού και την ανάταξη της εθνικής μας οικονομίας, παραγκωνίζετε σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο, που η χώρα και ο τουρισμός μας τον έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ.

Με πρόσχημα και μόνο την πανδημία, εισαγάγατε μονοπωλιακό καθεστώς στην αγορά και εκχωρείτε μεθοδευμένα το έργο του ΕΟΤ σε μία ιδιωτική εταιρία.

Μια ιδιωτική εταιρία που ιδρύθηκε μόλις το 2013 και που πέραν από κάποιες διακρίσεις για το δημιουργικό της, δεν έχει ούτε την διεθνή εμβέλεια, ούτε την απήχηση ούτε και το κύρος του ΕΟΤ.

Και βεβαίως ούτε μπορεί να συγκριθεί με το επίπεδο της γνώσης, της εμπειρίας, της δικτύωσης, της αποτελεσματικότητας, και του ανθρωπίνου δυναμικού που διαθέτει ο Οργανισμός.

Η ατεκμηρίωτη αυτή ενέργεια του επιτελείου σας, που καταλύει κάθε αρχή και κανόνα περί ανταγωνισμού, σε συνδυασμό με την προηγηθείσα πολιτική απόφαση περικοπών του προϋπολογισμού 2020 του ΕΟΤ κατά 33% συγκλίνουν στο ότι πρόκειται για ένα μεθοδευμένο σχέδιο απαξίωσης του Οργανισμού, που επισπεύδεται και υλοποιείται αθόρυβα, εν μέσω της πανδημίας, καταστρατηγώντας την απλόχερη συναίνεση για την αντιμετώπιση της πανδημίας, που σας έχει δώσει η ελληνική κοινωνία και τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, στα 70 χρόνια της ιστορίας του, με το αναγνωρισμένο έργο προβολής του, συνέβαλε στην ισόρροπη ανάπτυξη του συνόλου του εθνικού τουριστικού προϊόντος.

Νέες περιοχές εισήλθαν στον τουριστικό χάρτη της χώρας.

Νέες επιχειρήσεις αναπτύχθηκαν, μεγάλες και μικρές, οι περισσότερες νεοφυείς από νέους ανθρώπους.

Χιλιάδες εργαζόμενοι και δεκάδες χιλιάδες οικογένειες είδαν το εισόδημά τους να αυξάνεται και κρατήθηκαν όρθιοι στα χρόνια της κρίσης, που περάσαμε.

Η ιδιωτική διαφημιστική εταιρία που επιλέξατε και ανήκει στα χέρια μιας μικρής τουριστικής ελίτ δεν μπορεί να εγγυηθεί δίκαιη προβολή του συνόλου του τουριστικού προϊόντος στις δύσκολες μέρες που έρχονται.

Τουριστικά προϊόντα και περιοχές ολόκληρες, όπου δραστηριοποιούνται μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, επιχειρήσεις που προσδίδουν στον τουρισμό μας αυθεντικές εμπειρίες και συναίσθημα και αποτελούν τον κορμό του εθνικού τουριστικού μας προϊόντος, θα βρεθούν μοιραία εκτός σχεδίου διαφημιστικής προβολής, εκτός τουριστικών ροών, εκτός εσόδων.

Σας καλώ να μην ακρωτηριάσετε τον ΕΟΤ.

Να μην τον καταστήσετε απλό διαμεσολαβητή και διεκπεραιωτή δημοσίων κατ’ ανάθεση συμβάσεων στο κεντρικό έργο προώθησης και προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, εκχωρώντας στον ιδιώτη το δικαίωμα να αποφασίζει πού και πώς θα μοιράζεται το δημόσιο χρήμα, που και πώς θα σχεδιάζεται η τουριστική ανάπτυξη.

Αξιότιμε Πρωθυπουργέ,

Είναι επιβεβλημένη η παρέμβασή σας ώστε να αποσυρθεί άμεσα το σχετικό άρθρο στην ΠΝΠ και να αφήσετε τον ΕΟΤ να κάνει τη δουλειά του.

Είναι χρέος σας να επιστρέψετε στον ΕΟΤ και στους εργαζόμενούς του το αναγνωρισμένο και πετυχημένο έργο τους.

Είναι υποχρέωση σας να αφήσετε στο κράτος δικαίου, στο κοινωνικό κράτος τη δυνατότητά του να συμβάλει στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.

Μετά τιμής,

Χαράλαμπος Καρίμαλης

Τέως Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού

 

Τι είναι η Marketing Greece– Πως αυτοπροσδιορίζεται

Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα εξής.

Η Marketing Greece είναι εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως προκύπτει από το καταστατικό, ενώ από τα δημοσιευμένα οικονομικά της στοιχεία, οι χρήσεις της είναι παθητικές. Άρα ούτε έχει, ούτε μοιράζει κέρδη.

Από την έναρξη λειτουργίας της το 2014, έως σήμερα, έχει επενδύσει στην προβολή της Ελλάδας και των προορισμών της 8,5 εκ ευρώ, που έχουν προκύψει από χορηγίες του ιδιωτικού τομέα, κυρίως του τουρισμού, αλλά και ευρύτερα.

Όλα αυτά τα χρόνια η εταιρία κατάφερε να δημιουργήσει ένα κεφάλαιο τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης ιδιαίτερα σημαντικό και υψηλής αξίας για την στρατηγική και την προβολή του τουριστικού μας προϊόντος. Κεφάλαιο, που οφείλει να διαθέτει στον σκοπό της ίδρυσης της, στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

Από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της, συνεργάζεται συστηματικά με την ελληνική πολιτεία, ανεξαρτήτως κυβέρνησης, με απολύτως θετικά αποτελέσματα τόσο για τον ελληνικό τουρισμό και για την ελληνική οικονομία.

Χαρακτηριστικό και ιδιαίτερα πετυχημένο παράδειγμα συνεργασίας, η καμπάνια “Oh My Greece” που παραχωρήθηκε από την Marketing Greece στον ΕΟΤ την άνοιξη του 2019.

Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να επαναλάβουμε ότι η Marketing Greece δεν είναι διαφημιστική, δουλεύει με όλες τις εταιρείες της αγοράς, από όλο το φάσμα του χώρου της επικοινωνίας, επιλέγοντας με ανοικτές και απόλυτα αξιοκρατικές διαδικασίες τους κατά περίπτωση συνεργάτες της.

Γι’ αυτόν το λόγο, αξιολογείται, κρίνεται και λογοδοτεί καθημερινά, τόσο στους μετόχους της, όσο και στην αγορά.

Αυτό το αυστηρό πλαίσιο ελέγχου, λογοδοσίας και διαφάνειας, θεωρούμε αυτονόητη υποχρέωσή μας να ακολουθούμε σε κάθε μας βήμα, πόσο μάλλον όταν αυτό αφορά συνεργασία με το Δημόσιο.

Κλείνοντας, να υπενθυμίσουμε το αυτονόητο και κοινά αποδεκτό. Ο τουρισμός απαιτεί τις μεγαλύτερες δυνατές συνέργειες του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Χρειάζεται ευρύτερες συμμαχίες, ιδίως τώρα, σε αυτή τη πρωτοφανή συγκυρία που μας θέλει όλους μαζί για να μπορέσουμε πολύ σύντομα να επιστρέψουμε στο δρόμο της ανάπτυξης.

About Author