Το 13033 δεν απάντησε σε όλους – Τι λέει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Με παράπονα από τους πολίτες ξεκίνησε η λειτουργία του πενταψήφιου αριθμού 13033, στον οποίον πρέπει να στέλνουν μήνυμα και να ενημερώνουν για τις μετακινήσεις τους.  Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας λειτουργίας του 13033 στάλθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες μηνύματα. Όπως ανέφεραν, όμως, αρκετοί, δεν έλαβαν την απάντηση επιβεβαιώσης που περίμεναν.

Το πρώτο σχόλιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ότι οι χρήστες ίσως δεν στέλνουν σωστά το μήνυμα και δεν αφήνουν κενά εκεί που χρειάζονται.  Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές ότι όλο το προσωπικό που είναι επιφορτισμένο με τη σωστή λειτουργία του συστήματος βρίσκεται επί ποδός για να ελέγξει την αποτελεσματικότητα του και να εντοπίσει τα προβλήματα που ενδεχομένως θα παρουσιαστούν.

Στην απήχηση των μέτρων για τον περιορισμό της κυκλοφορίας αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος επισήμανε ποιες εναλλακτικές έχουν στη διάθεσή τους οι πολίτες.

Σε δηλώσεις του τη Δευτέρα στο Mega ανέφερε ότι οι πολίτες έστειλαν πάνω από 1.000.000 γραπτά μηνύματα στον αριθμό 13033 για να πάρουν την άδεια κυκλοφορίας. Ανέφερε ακόμη ότι στην πλατφόρμα forma.gov.gr υπάρχει και η δυνατότητα της φόρμας στα αγγλικά.

Οπως εξήγησε, «για να είναι έγκυρο ένα μήνυμα, χρειάζεται μόνο τον αριθμό, το ονοματεπώνυμο και την διεύθυνση. Το SMS είναι δωρεάν και δεν κρατούνται δεδομένα στην κυβέρνηση ή στους τηλεποικοινωνιακούς πάροχους. Το μήνυμα δρα σαν απόκομμα, αντί του χαρτιού».

Οδηγίες για την αποστολή sms

Οι πολίτες που επιθυμούν να μετακινηθούν πρέπει να στείλουν SMS στον αριθμό 13033. Το μήνυμα αποστέλλεται χωρίς χρέωση και πρέπει να έχει τη μορφή «X κενό ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας» όπου Χ είναι ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:

  1. Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
  2. Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
  3. Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  4. Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.
  5. Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  6. Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Οι πολίτες θα πρέπει να λαμβάνουν ως απάντηση τη φράση «Μετακίνηση κενό X κενό ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας».

About Author