Ένταση στο Αιγαίο: Ελληνικά πολεμικά απέναντι σε τουρκικά στο Καστελόριζο

Ανεβαίνει το θερμόμετρο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, με το καθεστώς Ερντογάν να προκαλεί, να εκβιάζει και να λειτουργεί ως «πειρατής» στην ανατολική Μεσόγειο. Οι πειρατικού τύπου κινήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο αλλά και στην κυπριακή ΑΟΖ, δυναμιτίζουν τις διμερείς σχέσεις και φέρνουν τις δύο χώρες ακόμα και στα πρόθυρα «θερμού» επεισοδίου.

Μέχρι που μπορούν να φτάσουν αυτές οι προκλήσεις; Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τις προθέσεις του αλλοπρόσαλλου «σουλτάνου», ο οποίος όμως ξέρει καλά ότι η Ελλάδα δεν πρόκειται να αφήσει αναπάντητες τις προκλήσεις του.

Νέα NAVTEX στο Καστελλόριζο

Είναι προφανές πως με τις συνεχείς παράνομες NAVTEX που εκδίδει η Άγκυρα, επιχειρεί να μετρήσει να αντανακλαστικά της Ελλάδας.

Μια από αυτές είναι και η κίνηση με το παλιό ερευνητικό «Bilim 2» που με ιδιαίτερα δύσκολο καιρό, η Άγκυρα υποχρέωσε το πλήρωμά του να κατευθυνθεί στην ευαίσθητη περιοχή του Καστελόριζου.

Παρά την απάντηση που έλαβε από το Πολεμικό μας Ναυτικό, η Τουρκία εξέδωσε και νέα NAVTEX το πρωί της Δευτέρας (16/09) διατηρώντας το ερευνητικό σκάφος Bilim 2 στην περιοχή του Καστελόριζου για «επιστημονικές έρευνες» και προκαλώντας νέα ανησυχία για τα τουρκικά σχέδια.

Σύμφωνα με την νέα τουρκική αναγγελία (1015/19) το Bilim 2 θα πραγματοποιήσει ωκεανογραφικές – κλιματολογικές έρευνες από 16-18 Σεπτεμβρίου σε μια εκτεταμένη περιοχή η οποία εκτείνεται ανατολικά και νότια του Καστελόριζου επικαλύπτοντας και πάλι μεγάλο μέρος της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Πάντως οι ωκεανογραφικές έρευνες δεν έχουν σχέση με τις σεισμογραφικές, καθώς γίνονται σε «στήλη ύδατος» με συλλογή δειγμάτων και δεν αφορούν στην υφαλοκρηπίδα. Όμως η επιλογή των σημείων που γίνεται η επιστημονική έρευνα του Bilim-2 έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να παραπέμπει στις διεκδικήσεις της Τουρκίας επι της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η τουρκική NAVTEX:

N/W: 1015/19

MEDITERRANEAN SEA
OCEANOGRAPHIC AND CLIMATOLOGICAL SURVEY, BY R/V BİLİM-2 BETWEEN 16-18 SEP 19 ON THE POINTS BELOW;
35 35.00 N – 029 31.00 E
35 50.00 N – 029 30.00 E
36 05.00 N – 029 50.00 E
36 05.00 N – 030 31.00 E
35 00.00 N – 030 31.00 E
35 00.00 N – 029 30.00 E
35 00.00 N – 028 30.00 E

WIDE BERTH REQUESTED.

 

About Author