Πανελλαδικές ΓΕΛ: Θέματα – απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

Οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο πλαίσιο των Πανελλαδικών εξετάσεων.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

Οι ειδικοί κρίνουν ως βατό κρίνεται το θέμα της έκθεσης, με το οποίο σηκώθηκε σήμερα η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να σχολιάσουν κείμενο του Δημήτρη Μαρωνίτη για την παιδεία και την εκπαίδευση, το οποίο είχε δημοσιευθεί προ δεκαετίας περίπου στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής».

Οι εξεταζόμενοι κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το αν το σχολείο οφείλει, παράλληλα με την εκπαιδευτική, να ασκεί και την παιδευτική λειτουργία, ενώ πρότειναν τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του παιδευτικού χαρακτήρα του σχολείου.

«Δόθηκε ένα διασκευασμένο άρθρο του Μαρωνίτη που πραγματεύεται το διαχρονικό θέμα της σχέσης Παιδεία-Εκπαίδευση. Το κείμενο στο σύνολό του ήταν αρκετά βατό, με κάποιες, ωστόσο, αναφορές στην αρχαιότητα που θα μπορούσαν να δυσκολέψουν λίγο τους μαθητές στο κομμάτι κυρίως της περίληψης» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Παναγιώτα Ντούλα, φιλόλογος στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών.

Ειδικά για το θέμα της έκθεσης, η Παναγιώτα Ντούλα σημειώνει πως «ήταν αρκετά εύκολο, δεδομένου ότι είναι διαχρονικό και πάντα επίκαιρο και έχει δουλευτεί στη διάρκεια της χρονιάς αρκετά και για την ανάλυση και άλλων θεματικών ενοτήτων».

«Ισως για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης να ήταν πιο εύκολο, λόγω της ανάλυσης του Πλάτωνα σχετικά με την παιδεία, που διδάσκονται στα Αρχαία Κατεύθυνσης» συμπληρώνει, ενώ για τις υπόλοιπες παρατηρήσεις αναφέρει πως «ήταν αρκετα εύκολες, αναμενόμενες και αντιμετωπίσιμες από την πλειονότητα των μαθητών».

«Συνολικά, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βατό, όχι όμως πολύ εύκολο. Τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα, χωρίς περιθώρια για παρερμηνείες» καταλήγει.

Οι εξετάσεις συνεχίζονται τη Δευτέρα με τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών (ο.π. ανθρωπιστικών σπουδών) και των Μαθηματικών (ο.π. θετικών σπουδών και ο.π. σπουδών οικονομίας και πληροφορικής).

ΕΠΑΛ

Xθες, Πέμπτη, άρχισαν οι Πανελλαδικές για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, επίσης με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι της Δ’ τάξης των Εσπερινών αφορούσε τη μόλυνση του περιβάλλοντος, καθώς το κείμενο στο οποίο εξετάστηκαν ήταν μία διασκευή του κειμένου «Απορρίμματα» του Κωστή Παπαγιώργη (Υπεραστικά, Καστανιώτης, 2014).

Οι υποψήφιοι της Γ’ τάξης των ημερησίων ΕΠΑΛ εξετάστηκαν στο κείμενο «Το ζώο που έγινε Θεός», του Γιουβάλ Νόα Χαράρι (Yuval Noah Harari), ιστορικού, και κλήθηκαν να αναπτύξουν τις θέσεις τους σχετικά με την ανθρώπινη δραστηριότητα σε σχέση με το οικοσύστημα.

Το πρόγραμμα

Στις 11 Ιουνίου, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα εξεταστούν στο μάθημα των Μαθηματικών.

Στις 13 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε ένα από τα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Στη συνέχεια, στις 15 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών) ή τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

About Author