Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στην Εφημερίδα των Συντακτών, τονίζει πως δεν μίλησε ποτέ για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων ούτε γενικότερα για κατάργηση των εξετάσεων έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών.
Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι «δεν μπορεί να άλλωστε να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις». Δικαιολογώντας την κατάργηση των εξετάσεων ο υπουργός Παιδείας υποστηρίζει ότι με τον τρόπο που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές αποτελούν μέρος του προβλήματος αναφερόμενος στο φροντιστηριακό κόστος για τις οικογένειες των μαθητών.
Απαντώντας ωστόσο, στο εύλογο ερώτημα για το αν υπάρχει κίνδυνος η θέσπιση των διπλών εξετάσεων να ενισχύσει περαιτέρω την παραπαιδεία, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε, χωρίς ουσιαστικά να απαντήσει, ότι «η απομάκρυνση από την παραπαιδεία είναι ζήτημα που αφορά την ίδια την κοινωνία». «Θέλουμε να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο ή να το πετάξουμε στον Καιάδα;», αναρωτήθηκε.
Ο Κώστας Γαβρόγλου υπονόησε ακόμη ότι με τις διπλές πανελλήνιες θα μειωθεί το άγχος των μαθητών. «Παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά ετών ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτε και ακόμη και τα Σαββατοκύριακά τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής», εξηγεί και προσθέτει: «Το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου, τον Ιανουάριο, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου και να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται από μια τρίωρη εξέταση».