Κόντρα στα προγνωστικά και παρά το γεγονός ότι εκκινούσε από τη δεύτερη θέση, ο L. Hamilton έφτασε στη 41η νίκη της καριέρας του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 πραγματοποιώντας ένα ακόμα βήμα για την κατάκτηση του τρίτου παγκόσμιου τίτλου.
Ο Βρετανός κατάφερε να βρεθεί στην ιδανική γραμμή μετά την εκκίνηση του ιαπωνικού GP και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα στην πρώτη θέση, αφήνοντας πίσω του τον poleman Ν. Rosberg.
Από εκεί και πέρα το έργο του L. Hamilton αποδείχθηκε εξαιρετικά εύκολο. Ο Βρετανός έλεγξε απόλυτα τον ρυθμό του αγώνα, δημιουργώντας μια διαφορά ασφαλείας από τον S. Vettel .
Μετά και την ολοκλήρωση του δεύτερου pitstop, ο N. Rosberg o οποίος μετά την εκκίνηση είχε πέσει τέταρτος πίσω και από τον V. Bottas, κατάφερε να ανακτήσει τη δεύτερη θέση, ωστόσο, και πάλι ο L. Hamilton δεν είχε αντίπαλο αυξάνοντας σταδιακά τη διαφορά του από τον Γερμανό έως και τα 20 δευτερόλεπτα.
Από τη δεύτερη θέση, ο N. Rosberg είδε τον S. Vettel να κινείται ανά διαστήματα ταχύτερα, ωστόσο, ο Γερμανός πιλότος της Ferrari δεν κατάφερε να ρίξει τη διαφορά κάτω από το ένα δευτερόλεπτο και συνεπώς να επιχειρήσει κάποιο προσπέρασμα, εκμεταλλευόμενος το DRS.
Τους βαθμούς της τέταρτης θέσεις πρόσθεσε στο ενεργητικό του ο K. Raikkonen, o οποίος κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του V. Bottas και να διατηρηθεί μπροστά από τον συμπατριώτη του μέχρι το τέλος του αγώνα.
Σε έναν μοναχικό αγώνα, ο N. Hulkenberg έφερε το μονοθέσιο της Force India στην έκτη θέση του GP Ιαπωνίας, μπροστά από τις Lotus των R. Grosjean και P. Maldonado που τερμάτισαν στην έβδομη και την όγδοη θέση.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο Toro Rosso, με τον M. Verstappen να περνά μπροστά από τον C. Sainz Jr στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Η επαφή που είχαν κατά τα διάρκεια της εκκίνησης ο D. Ricciardo και ο F. Massa κατέστρεψε τον αγώνα και των δύο, ενώ εντύπωση προκάλεσαν τα σχόλια στο team radio της McLaren των J. Button και F. Alonso για την απόδοση των μονοθεσίων της βρετανικής ομάδας και των κινητήρων της Honda.