Ολοένα και πιο ψηλά θέτει τον πήχη για την κρουαζιέρα η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), με στόχο να αποτελέσει το λιμάνι της πόλης «προορισμό στα κύρια δρομολόγια της Ανατολικής Μεσογείου», όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Μακρής.
«Μπορεί ο αριθμός των επισκεπτών κρουαζιέρας να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, ωστόσο παραμένει χαμηλός σε σχέση με τις δυνατότητες και τους πόλους έλξης της ευρύτερης περιοχής, παρά το γεγονός, μάλιστα, όπως διαπιστώνουν και οι ίδιες οι εταιρείες κρουαζιέρας, ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ασφαλές για την κίνηση των πλοίων και των επιβατών, ενώ συνεχώς βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του», επισημαίνει ο κ. Μακρής.
Βασικό ζήτημα παραμένει, σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού. Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΟΛΘ ΟΛΘ Α.Ε. συνεργάζεται με όλους τους φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό – τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ της πόλης.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει όλες τις δυνατότητες και προδιαγραφές να εξελιχθεί σε λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας», τονίζει ο κ. Μακρής.
Η κρουαζιέρα φέτος σε ….αριθμούς
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, φέτος αναμένεται να «δέσουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης 34 κρουαζιερόπλοια, τέσσερα περισσότερα σε σύγκριση με πέρυσι και 16 σε σχέση με το 2014 (ποσοστό αύξησης +72,22%).
Μεταξύ των κρουαζιερόπλοιων που «έδεσαν» ή θα ρίξουν άγκυρα το επόμενο διάστημα άγκυρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, 13 προσεγγίζουν για πρώτη φορά την πόλη.
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο έφτασε στη Θεσσαλονίκη στο τέλος Μαρτίου, ενώ το τελευταίο αναμένεται να καταπλεύσει στο δεύτερο 10ήμερο του Νοεμβρίου.
Σύμφωνα δε, με τον κ. Μακρή, οι μήνες με τις περισσότερες αφίξεις είναι ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος, οπότε και αναμένονται τα μισά όλης της σεζόν.