Συνέντευξη (ηχητικό): Ο ράπερ Ύπο μιλά στον Σεραφείμ Κοτρώτσο για τους πολιτικούς που …είναι ή δεν είναι “μαμά”, τις ευρωεκλογές και τον κίνδυνο του φασισμού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Με εκπροσώπους του καλλιτεχνικού κόσμου συναντήθηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας το βράδυ της Πέμπτης σε γνωστό στέκι στο Γκάζι.

Ο διάλογος που έκλεψε ωστόσο τα φλας και έγινε viral δεν ήταν άλλος από αυτόν που είχε με τον ράπερ “Υποχθόνιο”, ο οποίος του εξήγησε το νόημα του σούπερ – χιτ της εποχής “Mama” του Sin Boy, το οποίο “σαρώνει” σε views στο YouTube.

Αποτέλεσμα εικόνας για Υποχθόνιος βικιπαιδεια

“Το μαμά που άκουσες είναι… οικογενειοκρατία” εξήγησε ο “Υποχθόνιος” για να συμπληρώσει με νόημα ότι το “δεν είναι μαμά” σημαίνει “φτιαγμένος”.

Το συγκεκριμένο στιγμιότυπο που ανέβηκε σε Instastory παρακολουθούσε στο “πηγαδάκι” των δύο ανδρών και ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης.

 

Ακούστε τη συνέντευξη του Σεραφείμ Κοτρώτσου με τον “Ύππο” (μετά το 30ο λεπτό)

 

Ποιος είναι ο Υποχθόνιος (Tesla)

Ο Αναστάσιος Καρακώστας, ευρύτερα γνωστός ως Υποχθόνιος ή Tesla, είναι Έλληνας ράπερ. Ήταν μέλος του rap συγκροτήματος Ζωντανοί Νεκροί και ιδιοκτήτης της ραπ δισκογραφικής Capital Music.

Ο Υποχθόνιος κατάγεται από την Σιάτιστα Κοζάνης. Το 1994 ξεκίνησε να ασχολείται ερασιτεχνικά με την Ραπ Μουσική. Το 1996, ο Υποχθόνιος συνάντησε τον Τάκι Τσαν και τον Μηδενιστή, οι οποίοι είχαν ξεκινήσει ένα σχήμα ονόματι Gate of the Living Dead. Ο Υποχθόνιος και ο αδερφός του, Καταχθόνιος, προστέθηκαν σε αυτό και το συγκρότημα μετονομάστηκε σε Ζωντανοί Νεκροί. Σήμερα θεωρείται, από ορισμένους οπαδούς του hip hop, ως το καλύτερο rap συγκρότημα της Ελλάδας,[εκκρεμεί παραπομπή] ενώ είναι το πρώτο που δραστηριοποιήθηκε στα είδη των battle, hordcore και gangsta. Οι ΖΝ ολοκληρώθηκαν με την ένταξη του Χαρμάνη στο σχήμα.

Το 1997 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους EP με τίτλο Στη Χώρα Των Καλύτερων MC’s και το 1998 το LP Ο Πρώτος Τομος. Το 2005 κυκλοφόρησε το πρώτο mixtape με τίτλο το Παιδί του δρόμου.

Οι χρονιές 2010-2012 για τον Υποχθόνιο ήταν από τις καλύτερες του επαγγελματικά καθώς κυκλοφόρησε το club-hit Κάνε ντου και την ραδιοφωνική επιτυχία Όντως μαζί με την Έλλη Κοκκίνου, ενώ έβγαλε και το LP Ποιόν Ακούς ως προσωπικό δίσκο. Το 2014 κυκλοφόρησε με την εταιρεία Spicy το ραδιοφωνικό κομμάτι Το μυαλό μου γυρνάει. Το ίδιο έτος και μαζί με τον μουσικό παραγωγό Skive δημιούργησε την δισκογραφική εταιρεία Capital Music. Το 2012 κυκλοφόρησε το trap αλμπουμ Βρέχει Φράγκα όπου ο Ύποχθόνιος, με νέο στυλ, έκανε επίδειξη flow και ατάκας πάνω σε trap ήχους.

Το 2016 ο Υποχθόνιος κυκλοφόρησε τα τραγούδια Pacman και Colombiano, με το δεύτερο να γίνεται πιο δημοφιλές. Αργότερα στο ίδιο έτος κυκλοφόρησε το EP του Δεύτερου Τόμου Πάσα Ντουμάνια/Παραισθήσεις με τους ΖΝ, και το επίσημο remix του Colombiano στο οποίο συμπεριλαμβάνονται οι Slogan, N.O.E., Εφτάψυχος και Raf. Toν Φεβρουάριο του 2016 κυκλοφόρησε το Maradona που έγινε viral, με 15 εκατομμύρια προβολές στο YouTube,[εκκρεμεί παραπομπή] ενώ λίγους μήνες μετά συνεργάστηκε με τον SNIK στο remix του τραγουδιού Panda και λίγο αργότερα στο τραγούδι DAB. Έπειτα ακολούθησε το τραγούδι Peru σε συνεργασία με τον Yung Light το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα του hits καθώς έχει φτάσει τις 7 εκατομμύρια προβολές.[εκκρεμεί παραπομπή] Μετά ακολούθησαν τα κομμάτια Ελένη Βιτάλη και Sauce σε συνεργασία με τον FY. Τον Οκτώβριο του 2018 κυκλοφόρησε το Μεγιστάνας μαζί με τον Mad Clip.

Επίσης, ο Υποχθόνιος, το 2016 συνεργάστηκε με τον SNIK στο viral τραγούδι Dab και στο τραγούδι Panda.

Αποτέλεσμα εικόνας για Υποχθόνιος βικιπαιδεια

Η παρέα που ίδρυσε την Capital Music και έκανε τη Θεσσαλονίκη μητρόπολη του χιπ χοπ (πηγή: Lifo.gr)

Η επιτυχία στην Ελλάδα του 2018 είναι κάτι ασαφές και μη μετρήσιμο γιατί δεν υπάρχει ούτε επίσημο τσαρτ (που να περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμα και όσα βρίσκονται εκτός της «κλίκας» των μεγάλων εταιρειών) ούτε κάποιος τρόπος που να υπολογίζονται τα plays στο YouTube και όλα τα streamings στις μουσικές πλατφόρμες (χωρίς εξαιρέσεις). Αν υπήρχε ένας τρόπος να μετρηθούν τα πραγματικά δημοφιλή κομμάτια των τελευταίων χρόνων, οι καλλιτέχνες της Capital Music θα έπρεπε να έχουν απανωτά Νο 1 και να ήταν καρφωμένοι στην κορυφή.

Την τελευταία πενταετία η Capital Music παράγει την πιο πετυχημένη μουσική στην Ελλάδα, τα κομμάτια της μετρούν εκατομμύρια views στο YouTube (κάποια έχουν ξεπεράσει τα 14 εκατομμύρια!) και με μεθοδευμένες και πολύ προσεκτικές κινήσεις κατάφερε να γίνει το πιο απίστευτο success story ανεξάρτητης εταιρείας των χρόνων της κρίσης, με νούμερα που μοιάζουν εξωπραγματικά: αν αθροίσεις τα views που έχουν κάνει τα κομμάτια τους συνολικά, κοντεύουν τα 100 εκατομμύρια! Επίσης, το κοινό που τους ακολουθεί πιστά είναι το όνειρο κάθε ποπ καλλιτέχνη: «Το πιο μεγάλο μέρος του κοινού μας, το 50%, είναι 18-24 χρονών», λένε, «και άλλο ένα 25% είναι 25-34, στην πιο active ηλικία. Ξοδεύει, βγαίνει έξω, στριμάρει μουσική ‒ παίζει να μην έχουν δει CD στη ζωή τους, γι’ αυτό κι εμείς είμαστε τόσο selective. Δεν βγάζουμε CD ούτε πρόκειται να βγάλουμε ποτέ. Το CD είναι νεκρό και ο επόμενος στόχος μας είναι να δυναμώσουμε πολύ το streaming, να φύγουμε ακόμα και από το YouTube».

Δεν μπορεί να έρθει κάποιος και να πει «γαμώ τους μαύρους» ή «είμαστε Έλληνες και έχουμε ελληνικό DNA», ή «θέλω να σκοτώσω τους γκέι». Προσωπικά, δεν θα τον γούσταρα και δεν θα ήθελα να μπω στο στούντιο μαζί του. Υπάρχουν κάποια όρια, όσο τα όρια αυτά δεν ξεπερνιούνται είμαστε οk και καθένας μπορεί να έχει την προσωπικότητά του και τη φιλοδοξία του. Η Capital Music κάνει αυτήν τη στιγμή τη Θεσσαλονίκη κυρίαρχη πόλη για το χιπ-χοπ και τα ονόματα που έχει είναι από τα πιο δυνατά στο είδος – κάποια είναι πραγματικά τα πιο δυνατά στην Ελλάδα. Ο DJ Silence, ο Light, ο Mad Clip, ο έφηβος ακόμα FY, ο Efta, ο Ortiz και, φυσικά, oι πρωτεργάτες Ύπο και Skive έχουν δημιουργήσει μια κατάσταση που θα ζήλευαν ακόμα και τα μεγάλα rap labels του εξωτερικού και κυριολεκτικά μονοπωλούν το μουσικό ενδιαφέρον των πιτσιρικάδων. Το χιπ-χοπ σαρώνει και όποιος δεν το βλέπει απλώς εθελοτυφλεί.

Σε μια σπάνια στιγμή, που είναι όλοι μαζεμένοι στο ίδιο μέρος για το γύρισμα του νέου βίντεο του Light, είχα την ευκαιρία να μιλήσω μαζί τους για τη σκηνή της Θεσσαλονίκης και την κατάσταση του χιπ-χοπ στην βόρεια Ελλάδα – έχει αντικαταστήσει και το ροκ και το λαϊκό στις προτιμήσεις του νεανικού κοινού. Ζητούν να μιλήσουν ως εταιρεία και δεν θέλουν να ξεχωρίζουν τα πρόσωπα στη συνέντευξη.

Σχετική εικόνα

Αποτέλεσμα εικόνας για Υποχθόνιος βικιπαιδεια

Share.

About Author