Έργα του Γκέρχαρντ Ρίχτερ στη Βόννη

by • 17/06/2017 • Breaking News, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΔεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έργα του Γκέρχαρντ Ρίχτερ στη Βόννη77

Τα πρώιμα έργα του Γκέρχαρντ Ρίχτερ στη Βόννη
H επανάσταση των χρωμάτων

«256 χρώματα» είναι ο τίτλος ενός από τα πιο γνωστά μοτίβα του σημαντικού Γερμανού εικαστικού Γκέρχαρντ Ρίχτερ. O πίνακας της φωτογραφίας αποτελεί μια από πρώτες εικαστικές απόπειρες του Ρίχτερ σε αυτό το πρωτότυπο στιλ (1974). Ο ίδιος εξέλιξε το ίδιο θέμα σε βάθος χρόνου και κάθε τόσο παρουσίαζε διάφορες εκδοχές του.

«256 χρώματα» είναι ο τίτλος ενός από τα πιο γνωστά μοτίβα του σημαντικού Γερμανού εικαστικού Γκέρχαρντ Ρίχτερ. O πίνακας της φωτογραφίας αποτελεί μια από πρώτες εικαστικές απόπειρες του Ρίχτερ σε αυτό το πρωτότυπο στιλ (1974). Ο ίδιος εξέλιξε το ίδιο θέμα σε βάθος χρόνου και κάθε τόσο παρουσίαζε διάφορες εκδοχές του.

Τη δεκαετία του 70 τα κλασικά πορτρέτα δεν ήταν πλέον της μόδας. Ωστόσο ο Ρίχτερ δεν ακολούθησε το ρεύμα της εποχής και επέμεινε στην παρουσίαση πορτρέτων, με τη δική του βέβαια ιδιαίτερη τεχνοτροπία. To «Πορτρέτο του Ντίτε Κρόιτς» (1971) αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το βάρος δεν πέφτει στο πρόσωπο αλλά στην αίσθηση που αυτό αφήνει να αναδυθεί.

Τη δεκαετία του 70 τα κλασικά πορτρέτα δεν ήταν πλέον της μόδας. Ωστόσο ο Ρίχτερ δεν ακολούθησε το ρεύμα της εποχής και επέμεινε στην παρουσίαση πορτρέτων, με τη δική του βέβαια ιδιαίτερη τεχνοτροπία. To «Πορτρέτο του Ντίτε Κρόιτς» (1971) αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το βάρος δεν πέφτει στο πρόσωπο αλλά στην αίσθηση που αυτό αφήνει να αναδυθεί.

Τα πρώτα χρόνια της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας o Ρίχτερ ζωγράφιζε πολλά τοπία, ένα ακόμη αποκηρυγμένο θέμα της σύγχρονης τέχνης. Το σκοτεινό «Δάσος» του είναι χαρακτηριστικό της εικαστικής του ματιάς. Πολλά επίπεδα ανάγνωσης, χρώμα σε αποσύνθεση, πολλαπλές ερμηνείες.

Τα πρώτα χρόνια της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας o Ρίχτερ ζωγράφιζε πολλά τοπία, ένα ακόμη αποκηρυγμένο θέμα της σύγχρονης τέχνης. Το σκοτεινό «Δάσος» του είναι χαρακτηριστικό της εικαστικής του ματιάς. Πολλά επίπεδα ανάγνωσης, χρώμα σε αποσύνθεση, πολλαπλές ερμηνείες.

Έτσι ονομάζεται αυτός ο πίνακας του 1972. Είναι χαρακτηριστικός της «ώριμης» φάσης του Ρίχτερ. Ελαιογραφίες δουλεμένες με πολλές στρώσεις χρώματος, σαν ανάγλυφα. Αυτό και άλλα πολλά έργα του Γερμανού ζωγράφου μπορεί κανείς να δει αυτή την περίοδο στο Ομοσπονδιακό Μουσείο Τέχνης της Βόννης.

Pin It

Comments are closed.