«Δεν έρχεστε σε αυτή την αίθουσα ως κατήγορος. Κατηγορούμενος είστε», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας με ευθεία επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα την ομιλία του κατά την προ ημερησίας διατάξως συζήτηση στη Βουλή, για την Παιδεία.
Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση, για να προσθέσει: Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσε τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα. Δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής, αλλά ως απολογούμενος.
Ο αρχηγός της ΝΔ, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης» είπε ο κ. Μητσοτάκης και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας.
«Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε» υπογράμμισε.
«Η κοινωνία που μας ακούει σήμερα» τόνισε ο αρχηγός της ΝΔ, «ενδιαφέρεται για το πως θα αποκτήσουμε καλύτερα σχολεία και όχι για τα ΜΜΕ. Και γι αυτό δεν θα αποπροσανατολίσω την συζήτηση».
Και συνέχισε: «Η Παιδεία θα πρέπει να είναι ένα πεδίο εθνικής συνενόησης. Η προχθεσινή τραγική επέτειος της δολοφονίας του Μπακογιάννη μας έδειξε πόσο καλό είναι να παραμερίζουμε τις διαφορές μας. Εχω ζωντανή την εικόνα της Βουλής εκείνη την ημέρα. Υψώθηκε ένα ανάχωμα δημοκρατίας. Αλλά τότε στην ηγεσία της αριστεράς ήταν ο Χαρίλαος Φλωράκης και ο Λεωνίδας Κύρκος. Τωρα είναι ο Αλέξης Τσίπρας και ο Νίκος Παππάς….»
Σημεία της ομιλίας:
-Η Αριστερά έχει μια ηγεσία χωρίς αξίες. Με μοναδικό στόχο την παραμονή στην εξουσία. Στόχος μου είναι να αναδείξω το μέγεθος της καταστροφής που συντελείται στην παιδεία από μια βαθιά ιδεοληπτική κυβέρνηση.
-Σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει και στην Παιδεία.
-Στην παιδεία υλοποιείται μια στρηγική διάβρωσης και αποδόμησης των στρατηγικών που είχαν υλοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Καταφέραμε να μετατρέψουμε την παιδεία σε ένα πεδίο συναίνεσης και όχι αντεγκλήσεων. Τον Αύγουστο του 2011 η ΝΔ υπερψήφισε το Νόμο Διαμαντοπούλου. Και παρά τις διαφωνίες που υπήρχαν με το νόμο Γιαννακου η ΝΔ αναζήτησε συναινέσεις.
-Η ΝΔ τότε έκανε ένα πολύ τολμηρό βημα που εκσυγχρόνιζε την παιδεία. Και επανέφερε την κοινή λογική. Η ΝΔ είχε το θάρρος να κάνει πράγματα χρήσιμα για τον τόπο. Χρειάστηκαν λίγοι μήνες για να αποδείξετε ότι μπορείς πιο εύκολα να γκρεμίσεις από το να χτίσεις.
-Ο κόσμος αλλάζει ραγδαία. Συντελείται μια επανάσταση και όλοι αναγνωρίζουν ότι οι γνώσεις και οι δεξιότητες είναι ο μοναδικός τρόπος να πάει κάποιος μπροστά. Ριζική επιστροφή στο παρελθόν είναι αυτό που κάνετε. Αναμοχλεύετε πολιτικές άλλων εποχών.
-Ο κ. Τσίπρας διακρίθηκε ως ηγέτης καταλήψεων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε προιόν των βιωμάτων μας. Δεν με ενδιαφέρουν οι επιλογές που κάνατε ως μαθητής και φοιτητής. δεν ξεχάσατε τίποτα από αυτα που κάνατε και δεν μάθατε και τίποτα. Ακούμε τα ίδια κλισέ συνθήματα που ξεπέρασε η ιστορία.
-Μπορεί σε άλλους τομείς της οικονομίας να αναγκάζεστε να επαναφέρετε φιλελεύθερες πολιτικές αλλά στην παιδεία δεν έχετε καμία αναστολή.
-Οσον αφορά τον Νίκο Φίλη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον χαρακτήρισε ως τον ιδανικό υπουργό για να ισοπεδώσει την αριστεία. Η δημόσια παιδεία πρέπει να είναι μοχλός ανάπτυξης. Ευκαιρίες, προσπάθεια, αριστεία κ. τσίπρα. Τρείς έννοιες που δεν υπάρχουν στο δικό σας λεξιλόγιο. Στην δική σας ιδεολογία έχουν ταξικό πρόσημο. Μας είχε προιδεάσει ο κ. Μπαλτάς. Η αριστεία είναι ρετσινιά. Η υπονόμευση της αριστείας είναι η ασφαλέστερη οδός ισοπέδωσης της εκπαίδευσης.
-Η Αριστερά συμβούλευε τα μέλη της να είναι πρώτοι στα μαθήματα και πρώτοι στον αγώνα παλιά. Τωρα όμως αυτό άλλαξε. Μια κοινωνία πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες στον αγώνα για την ζωή. Η αριστεία είναι στάση ζωής και ενεργοποιεί τις αρετές.